Focus en Renson laten beesten los

Crea / News

Renson-outdoorHet Waregemse Renson, Belgisch marktleider in ventilatie, zonwering en outdoor, heeft iets met dieren. Na een 4-seizoenen campagne voor de outdoor oplossingen, werden opnieuw dieren ingeschakeld om ruchtbaarheid te geven aan de ventilatie- en zonweringcampagnes.

Renson_campagnebeeld-ventilatie De doelstelling van Renson was duidelijk: een knappe campagne ontwikkelen die ongezien is binnen de outdoor sector en die het all seasons aspect benadrukt. Focus Advertising uit Kortrijk werd gevraagd een concept te bedenken dat matcht met de uitstraling van de outdoor producten: een strak design, kwaliteit en elegantie. Onder de slogan ‘Where magic happens’ creëerde Focus Advertising vier beelden met beesten in de hoofdrol: de ijsberen met kind als winterbeeld, de kleine ballerina met flamingo’s als zomerbeeld, de cheetah met jongetje als lentebeeld en het knaapje op de rendieren als herfstbeeld. Pieter Lecluyse, marketingmanager Renson: “Na het succes van de dierenbeelden voor onze outdoor producten, wilden we de lijn doortrekken naar onze ventilatie- en evengoed een stijlbreuk vormen binnen de heersende beeldvorming in de bouwsector. Meer dan ooit wilden we de kaart trekken van comfort en welbehagen. Net als op het vlak van ons productgamma, willen we immers ook in onze communicatie onderscheidend zijn. Focus Advertising creëerde eerder al onze outdoorcampagne. Zij bleken de ideale partner.”Renson-zonwering

Voor de ventilatie- en zonweringcampagne ging Focus Advertising wederom op zoek naar visuals met bijhorende dieren. Zo verwijzen de vlinders in het ventilatie-campagnebeeld naar de gezonde lucht in de woning. Zonder gezonde lucht geen vlinders, zonder ventilatie geen gezonde lucht. Voor het beeld van de zonwering zetten enkele pinguïns hun beste beentje voor. Immers, pinguïns houden van nature van koele temperaturen.Renson-stand-batibouwBatibouw kreeg de primeur voor beide visuals. De beestige beelden waren zichtbaar op de Renson stand, op affichage aan de ingang van parking C en in de gangen tussen de hallen. Renson zorgde bovendien voor een verlengstuk in print én online. Met beide campagnes slaagt Renson erin een unieke communicatielijn uit te bouwen voor zowel zijn b2b- als b2c-segment.

Credits

Client: Renson
Stefan Moriau, Business Development Manager
Pieter Lecluyse, Marketing Manager

Focus Advertising
Klaas Fremaut: account supervisor
Johan Van Hecke, sr account executive
Karel Vanoverberghe: creative director
Photography & 3D: Jekyll & Hyde