{update} FamousGrey en VSV zorgen voor focus op de weg

Crea / News

3 op de 10 Vlaamse automobilisten bedienen bijna elke rit hun gsm terwijl het toestel los in de wagen ligt, zo blijkt uit een nieuwe gedragsbevraging van de VSV. Een iets grotere groep, 1 op de 3, manipuleert bijna elke rit de telefoon wanneer die in een vaste houder op het dashboard zit. Dat laatste is wettelijk toegelaten, maar evenmin veilig. “Met je smartphone bezig zijn in het verkeer is hoe dan ook om problemen vragen”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters. Samen met de VSV en FamousGrey lanceert ze daarom een nieuwe campagne die autobestuurders helpt te focussen op de weg.

Een veilige rit begint met een goede voorbereiding. Stel je route op voorhand in of zet je favoriete muziek klaar voor je begint te rijden. Dan ben je niet alleen veiliger, maar ook veel comfortabeler onderweg. Want iedere keer dat je op je scherm kijkt, ben je even niet op het verkeer aan het letten. Begin met een '1, 2, 3, FOCUS!' voor je vertrekt, zo vermijd je afleiding onderweg. An Lemmens laat je zien hoe eenvoudig dat is.

Niet alleen naast de autosnelwegen worden autobestuurders herinnerd om te focussen op de weg maar ook op relevante plaatsen en momenten zorgt FamousGrey voor sympathieke reminders.

Credits

Client contact:

Campaign: Nele Bollen

PR: Werner De Dobbeleer & Steve D’Hulster

Creative Agency: FamousGrey

Creative Partner: Peter Ampe

Creative team: Sarah De Blaiser, Lore Heyvaert

Social copywriter: Sarah De Prez

Design & DTP: Elsa Gervais, Franco Scaramuzza

Strategic Planner: Sarah-Maria Luckx, Dominique Poncin

Performance Marketing: Jonas Sprengers

Production Agency: Famous Productions

Head of Productions: Myriam Maes

Producer: Sara De Grave

Post Producer: Birgit D’hont

Director: Gilles Simonet

Editor: Sven Vanhee

Sound: Mathieu Savenay

Account Director: Matthias Roose

Account Executive: Leen Van Lint

PR agency: Famous Relations

PR contact: Eva Van Riet, Zoë Cnaepkens