Focus stuurt Ardo medewerkers het veld in

Crea / News

ArdoVoor hun nieuwe employer branding campagne rekent Ardo op Focus Advertising. Ardo is een internationaal groeiend familiebedrijf met expertise in vriesverse groenten, kruiden en fruit. En wie beter om potentiële kandidaten aan te trekken voor nieuwe jobs bij Ardo dan de medewerkers van Ardo zelf? Focus Advertising en Ardo kozen ervoor om medewerkers uit alle sites van de Ardo Groep even het veld in te sturen voor een uitgebreide fotoshoot die de ziel van het bedrijf vastlegt op de gevoelige plaat. Het doel: een duidelijk profiel voor de wereldwijde werkgever.

ArdoOm het bedrijf duidelijker te positioneren op de arbeidsmarkt besloot Ardo een eerlijk verhaal te brengen over hoe het is om er te werken. Focus nam verschillende interviews af met Ardo medewerkers en kaderleden. Uit hun verhalen werd een Ardo DNA gedestilleerd, samengevat in vijf kernwaarden. Om dat DNA in beeld om te zetten, verzamelde Focus een twintigtal Ardo collega’s uit verschillende sites op een erwtenveld in Waver. Katherine uit Ardo France was voor één dag niet alleen medewerker, maar ook mannequin: “In de campagne toont Ardo dat het zijn medewerkers oprecht waardeert. Dat we zelf op de foto staan in de plaats van modellen, vind ik fantastisch!”

ArdoOp de shoot werden vijf beelden gemaakt die het DNA van Ardo vatten, alsook een nieuw rekruteringscampagnebeeld. Daarnaast werd de jobsite helemaal vernieuwd. Het Ardo DNA wordt er gedetailleerd in kaart gebracht en medewerkers vertellen er in videogetuigenissen hoe het is om in de vrieswereld te werken.

Credits:
Creative director: Karel Vanoverberghe
Art director: Sophie Windels
Account manager: Isabelle Feys
Fotografie: Studio Wauters