Focus vraagt KW ten dans

Crea / News

KW danstOp zondag 24 juni was het koppenlopen op de Markt van Roeselare voor ‘KW Danst’. ‘KW danst’ werd bedacht door het Kortrijkse communicatiebureau Focus Advertising. Het event past binnen de lopende imagocampagne van KW. Het doel van de campagne is via storytelling het imago van de Krant van West-Vlaanderen te versterken, dit vertrekkend vanuit een West-Vlaams gevoel van trots en samenhorigheid, en de krant te positioneren als de enige echte West-Vlaamse krant. ‘KW Danst’ werd ondersteund door een print en online campagne en op social media.
In 2018 draait de campagne rond het thema ‘KW feest’, waaruit ‘KW danst’ is voortgekomen. En de dans die mensen het dichtst bij elkaar brengt, is natuurlijk de slow. Ook in de omliggende Roeselaarse centrumstraten was de winnende slow door de luidsprekers te horen om zoveel mogelijk aanwezigen aan het slowen te zetten. Daarnaast kon elk West-Vlaams koppel dat niet in Roeselare aanwezig was een video insturen van hun dans, waar ook ter wereld, via Instagram of Twitter onder de hashtag #KWdanst. En zo bracht KW die dag werkelijk alle West-Vlamingen samen.
Og 24 juni werd de Grote Markt van Roeselare van 16u tot 17u omgetoverd in een gigantisch openluchtbal. Op de dansvloer stonden onder meer: minister-president Geert Bourgeois, zijn collega ministers Bart Tommelein en Hilde Crevits, net als een 25-tal West-Vlaamse burgemeesters en dat allemaal in een regie van Luk Alloo. Samen met duizenden West-Vlamingen slowden ze massaal op ‘Du’, die klassieker van Peter Maffay werd door duizenden West-Vlamingen verkozen tot hun favoriete slow.
Credits:
Team Focus-advertising:
Creative director: Karel Vanoverberghe
Art director: Diederik d’Haene
Copywriter: Thijs Ameye
Account manager: Lieve Vuylsteke
Fotography: David Samyn / Jan Matthijs
Team client/Roularta:
Marketing manager KW: Jan Beernaert
Hoofdredacteur KW: Pascal Kerckhove
Commercieel directeur KW: Stefaan Vermeersch