Fons Van Dyck doctoreert over duurzaamheid
Fons Van Dyck heeft aan de Faculteit Economische en Sociale Wetenschappen (ES) van de Vrije Universiteit Brussel een doctoraatsthesis ingediend over longevity of brands - of hoe merken op de lange termijn overleven, toegepast op de case van 40 jaar Apple. De thesis is het resultaat van zes jaar inspiratie en transpiratie - "en vele avonden, weekends en verlengde weekends en vakanties," preciseert Fons Van Dyck. "Alles voor de wetenschap. Nu wachten op het verdict van de jury."
Fons Van Dyck staat aan het roer van Think BBDO. Als deskundige in strategische marketing en communicatie heeft hij een sterke reputatie en autoriteit opgebouwd in België en daarbuiten. Als strategisch directeur gaat hij over alle projecten van Think BBDO. Hij is een gekende en gevraagde stem op het vlak van marketing en communicatie en is gastdocent aan de Ehsal Management School in Brussel. In 2009 werd hij verkozen tot Master Marketeer. Hij heeft meerdere toonaangevende boeken of reclame en marketing op zijn palmares.
Voor zijn overstap naar BBDO was Fons Van Dyck van 1996 tot 2001 communicatiedirecteur bij het opstartende telecommunicatiebedrijf Telenet, waar hij verantwoordelijk was voor het merkenbeleid en de bedrijfscommunicatie. Hij studeerde af als Licentiaat politieke en sociale wetenschappen aan de KU Leuven en specialiseerde zich nadien in Marketing et gestion commerciale aan het Institut Supérieur de Commerce St-Louis.