Ford Belux en Ogilvy Social.Lab steken avontuurlijke geest aan met 'spectaculaire condities'

Crea / News

Als reactie op het feit dat het Autosalon van Brussel dit jaar niet plaatsvindt, lanceren Ford Belux en zijn vaste creatieve partner Ogilvy Social.Lab een nieuwe campagne: 'spectaculaire condities'. Die campagne zal van 8 tot 31 januari te zien zijn in heel België en Luxemburg.

Ford Belux heeft Ogilvy Social.Lab de taak toevertrouwd om ervoor te zorgen dat consumenten nog steeds kunnen genieten van  autosalondeals. De resulterende 'Spectaculaire Condities'-campagne gaat niet alleen over aantrekkelijke deals, maar ook over het herdefiniëren van de customer journey van een auto. ​

De campagne nodigt potentiële klanten uit om hun avontuurlijke geest te verkennen en benadrukt hoe elke reis in een Ford een avontuur zou zijn. Of het nu gaat om het navigeren door de straten van de stad of het verkennen van de natuur, de auto's van Ford zijn de perfecte partner voor deze uitstapjes.

Bekende Belgische en Luxemburgse monumenten vormen het decor van de campagne. De Kunstberg in Brussel, Le Tombeau du Géant in Bouillon, het MAS in Antwerpen en de Pier van Blankenberge voor België en de Pont Adolphe en Fort Thungen voor Luxemburg. Want ook in Luxemburg vindt een Autofestival plaats van 20 januari tot en met 3 februari bij de lokale dealers.

Ogilvy Social.Lab heeft een uitgebreide strategie ontwikkeld met een mix van print, socialmediavideocontent, banneradvertenties, radiospots en een landingspagina (in samenwerking met VMLY&R) om de campagne tot leven te brengen.

De campagne maakt gebruik van Computer-Generated Imagery (CGI) om sociale media assets te creëren. CGI werd gebruikt om twee oversized Ford-modellen virtueel te integreren in iconische locaties in België en Luxemburg, wat resulteerde in een visuele mix van realiteit en digitale kunstzinnigheid. De precisie waarmee de voertuigen zijn geïntegreerd zorgt voor een niveau van visueel realisme waardoor de kijker nog meer opgaat in de werkelijkheid. Het resultaat van de beelden is ook te danken aan de samenwerking met Eternitease, die hielp de essentie van elk oriëntatiepunt vast te leggen. De uiteindelijke render werd gemaakt in het kantoor van Eternitease.

Credits

Account : An Vandevelde, Maïte Camerman, Louise Lechat, Marie Buyens, Cynthia Gomez

Creatives: Willem Van den Hoof, Maxime Andrien, Adnan Chehima, Liesbet Van Noten

Strategy: Emmanuel Van Den Brûle

Graphic Design: Xavier Vanderplancke

Influence: Quentin Glodé, Douglas Scraeyen, Miriam Burgos

Media: Mindshare : Veronica Arteaga

Website: VMLY&R

TV Producer: Brigitte Baudine

Production House video: Eternitease

Production House radio: Famous

Production House banners: BigSmile

Retouches photos: François-Olivier De Deyn

Client: Peter Bertin, Hilde Phlippo, Lauranne Krug et Anick Le Cerf