Ford en Ogilvy Social.Lab in finale Effie Awards Europe

Awards / News

De Effie Awards Europe 2021 zitten in de laatste lijn. Effie Europe is een jaarlijkse wedstrijd die de meest effectieve commerciële communicatiecampagnes in Europa beloont. Het is een symbool van bewezen reclame-effectiviteit en een eerbetoon aan de samenwerking tussen klant en bureau.

Van de 50 finalisten stonden er 34 op de shortlist in de algemene competitie en 16 in de categorie Best of Europe. De finaleronde voor de algemene categorieën vindt plaats op 2 en 3 november. De finalisten komen van bureaus uit België, Denemarken, Griekenland, Finland, Frankrijk, Italië, Letland, Roemenië, Rusland, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Nederland, Turkije en Oekraïne. Klik hier om alle finalisten te bekijken. En tadaa: de campagne Upgrade Your Tomorrow With Ford van Ogilvy Social. Lab voor Ford Belgium werd viermaal genomineerd, meer bepaald in e categorieën Automotive, Business-to-Business, Commerce & Shopper en Crisis Response / Critical Pivot.

De jury van dit jaar wordt gezamenlijk voorgezeten door Claire Miller, global head of strategy bij de Lego Agency (Lego Group) en Vincent Garel, executive vice president bij TBWA\Groupe France.