Onder de vlag van #TheFinalWalk ging op maandagavond 23 augustus het elfde en laatste seizoen van The Walking Dead officieel van start. Om dit samen met de fans op een gepaste wijze in te zetten, besliste Fox België om de trouwste fans te belonen op een memorabele avond. Fox riep daarvoor de hulp in van Publicis Groupe en eventbureau Keep It Quiet.
Op een verlaten plek in Vilvoorde verzamelden 100 trouwe fans om de eerste aflevering van het nieuwe seizoen samen op een spectaculaire wijze te beleven. Stuk voor stuk vermomd als Walkers, beleefden ze samen letterlijk The Final Walk door achter een gigantisch scherm al dolend de eerste aflevering te kijken op een desolate locatie. Zo beleefden ze samen nog intenser hoe het laatste seizoen van start werd geschoten tijdens de Walking Premiere.
Het resultaat? Huiveringwekkende taferelen in een apocalyptische omgeving, maar vooral 100 uitzinnige fans die een onvergetelijke avond hebben beleefd en niet meer kunnen wachten op de finale ontknoping van The Walking Dead op Fox...
Credits
Client Officer: Karel Vinck
Senior Account Manager: Nathalie Duchatelet
Account Executive: Martin Ozfirat
Commerce Lead: Maarten Van Herck
Brand & Campaign Strategist: Nicolas Vergauwen
Chief Creative Officer: Eduardo Marques
Creative Director: Lode Vochten
Creatives/concept providers: Sander Bergmeijer - Lennard Freij - Sandor Wouters
Moving Images Lead: Marc Van Buggenhout
Moving Images Producer: Daan Feytongs
DOP: Sam Ostyn
Content Creator: Joris Van Der Plaetsen - Jeroen Van Laethem
Sound Producer: Saartje Goris
Sound: Pascal Braeckman
Event Agency: Keep It Quiet
Clients: Chenling Zhang – Bram Van De Velde