Tijdens een persconferentie van RTBF-radiozender La Première heeft Francis Goffin enkele heikele vragen gesteld bij CIM Radio. De cijfers en methodologie van de laatste onderzoeksresultaten vecht hij helemaal niet aan. Maar het hoofd van de Franstalige publieke radio wenst wel dat de resultaten geïntegreerd worden in andere media - bovenop de 'zuivere' radio.
Volgens de data van CIM Web en volgens de gegevens van de digitale platformen van de RTBF zelf zou La Première er dan bijzonder sterk op vooruit gaan. La Première heeft zijn bezoekerscijfer van zijn website met 20% verhoogd tegenover vorig jaar - en de consumptie via Auvio of via de player Ma Radio.be zelfs met 77%. De podcast gaat er zelfs met niet minder dan 78% op vooruit.
Francis Goffin heeft zijn idee al geopperd bij zijn reclameregie RMB. Maar vermoedelijk zal het niet bekeken worden voor het eind van het jaar - op zijn minst ! - tenzij andere radiozenders met een sterk bereik op het web mee in de boot stappen.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]