Tijdens een persconferentie van RTBF-radiozender La Première heeft Francis Goffin enkele heikele vragen gesteld bij CIM Radio. De cijfers en methodologie van de laatste onderzoeksresultaten vecht hij helemaal niet aan. Maar het hoofd van de Franstalige publieke radio wenst wel dat de resultaten geïntegreerd worden in andere media - bovenop de 'zuivere' radio.
Volgens de data van CIM Web en volgens de gegevens van de digitale platformen van de RTBF zelf zou La Première er dan bijzonder sterk op vooruit gaan. La Première heeft zijn bezoekerscijfer van zijn website met 20% verhoogd tegenover vorig jaar - en de consumptie via Auvio of via de player Ma Radio.be zelfs met 77%. De podcast gaat er zelfs met niet minder dan 78% op vooruit.
Francis Goffin heeft zijn idee al geopperd bij zijn reclameregie RMB. Maar vermoedelijk zal het niet bekeken worden voor het eind van het jaar - op zijn minst ! - tenzij andere radiozenders met een sterk bereik op het web mee in de boot stappen.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]