In Frankrijk informeerde AFP ons op 4 juli dat een honderdtal Franse media, in samenwerking met operator SFR en groep Fnac Darty, hun reclamegegevens zullen delen voor een betere commercialisering van hun digitaal aanbod voor adverteerders. Deze “alliantie” krijgt de naam Gravity. Adverteerders zullen vanaf eind dit jaar toegang krijgen tot een “uniek luik” waarlangs ze reclameruimte kunnen kopen.
Gravity omvat de media van Lagardère Active (Europe 1, Paris Match), L’Equipe, M6, Les Echos-Le Parisien, Next Radio TV (BFMTV, RMC), Condé Nast (Vogue), Prisma (Femme Actuelle), Marie Claire, Sciences & Avenir, Challenges, de regionale persgroepen La Montagne, Sud Ouest, La Dépêche en Le Télégramme. Volgens de leden van deze nieuwe alliantatie zorgde programmatic advertising in 2016 al voor zo’n 53% omzet.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]