Franse media samen sterk in Gravity

Media / News

rodion-kutsaev-184298 In Frankrijk informeerde AFP ons op 4 juli dat een honderdtal Franse media, in samenwerking met operator SFR en groep Fnac Darty, hun reclamegegevens zullen delen voor een betere commercialisering van hun digitaal aanbod voor adverteerders. Deze “alliantie” krijgt de naam Gravity. Adverteerders zullen vanaf eind dit jaar toegang krijgen tot een “uniek luik” waarlangs ze reclameruimte kunnen kopen.

Gravity omvat de media van Lagardère Active (Europe 1, Paris Match), L’Equipe, M6, Les Echos-Le Parisien, Next Radio TV (BFMTV, RMC), Condé Nast (Vogue), Prisma (Femme Actuelle), Marie Claire, Sciences & Avenir, Challenges, de regionale persgroepen La Montagne, Sud Ouest, La Dépêche en Le Télégramme. Volgens de leden van deze nieuwe alliantatie zorgde programmatic advertising in 2016 al voor zo’n 53% omzet.