In Frankrijk informeerde AFP ons op 4 juli dat een honderdtal Franse media, in samenwerking met operator SFR en groep Fnac Darty, hun reclamegegevens zullen delen voor een betere commercialisering van hun digitaal aanbod voor adverteerders. Deze “alliantie” krijgt de naam Gravity. Adverteerders zullen vanaf eind dit jaar toegang krijgen tot een “uniek luik” waarlangs ze reclameruimte kunnen kopen.
Gravity omvat de media van Lagardère Active (Europe 1, Paris Match), L’Equipe, M6, Les Echos-Le Parisien, Next Radio TV (BFMTV, RMC), Condé Nast (Vogue), Prisma (Femme Actuelle), Marie Claire, Sciences & Avenir, Challenges, de regionale persgroepen La Montagne, Sud Ouest, La Dépêche en Le Télégramme. Volgens de leden van deze nieuwe alliantatie zorgde programmatic advertising in 2016 al voor zo’n 53% omzet.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]