Fris talent, nieuw kantoor en podcaststudio voor Becoming

Communication / News / People

Fabian Desmicht, senior copywriter, en Tine Van Daele, digital content creator, versterken het team.

Fabian Desmicht en Tine Van Daele


Contentproductiehuis Becoming schiet in 2019 uit de startblokken met twee nieuwe talenten. Fabian Desmicht, senior copywriter, en Tine Van Daele, digital content creator, versterken het team. Nog nieuw: een scherpere focus en een kantoor met podcaststudio.
Becoming bestaat 15 maanden. In die tijd bewandelde het bureau alle windstreken van het communicatielandschap, met klanten als Toerisme Vlaanderen en X2O, Thomas More en De Persgroep« We weten ondertussen precies wat onze meerwaarde is. Creatieve content ontwikkelen die de juiste snaren raakt, met sterke resultaten voor marketing, communicatie en hr. Eén focus dus, met vier diensten: copy- en contentwriting, audioproducties, video- en animatieproducties en grafisch ontwerp. Dit is het moment om een versnelling hoger te schakelen. We willen geen kleine speler blijven, » zegt Becoming-oprichter Sam De Cock« De komst van Tine en Fabian kan dus niet beter getimed zijn. We gaan zo meteen van drie naar vijf medewerkers. Een gigantische, maar logische sprong, waarmee we heel wat extra expertise en enthousiasme binnentrekken. We hebben nu alles in huis om de strafste contentambities van onze klanten te realiseren. »
Begin februari verhuist Becoming naar zijn nieuwe locatie aan de Winketkaai. In het nieuwbouwkantoor kunnen tot tien medewerkers hun ideeën laten floreren. Het pronkstuk? Een eigen studio voor audioproducties, waaronder podcasts. « Podcasts veroveren de wereld van de content langzaam maar zeker. Ook in ons land. Als je het goed aanpakt, bouw je met weinig middelen een grote community op, » verduidelijkt de oprichter van het bureau. « De creatieve en branding-mogelijkheden van het format zijn dan weer eindeloos. Het is ons doel om straffe podcasts te maken voor ambitieuze bedrijven, om ze te laten uitgroeien tot hits, en om de referentie te worden in dit domein. »
Met zijn vijfkoppige bende, nieuwe elan en inspirerende kantoor snijdt Becoming een nieuw hoofdstuk aan: « Meer en betere leads genereren voor onze klanten. Authentieke werkgeversmerken vormgeven. Samenwerkingen laten uitgroeien tot partnerships. Daar doen we het voor, » besluit De Cock.