Frituur Special: King George serveert design met friet

Design / Marketing / News

In hartje Sint-Niklaas bracht het designbureau King George zijn interpretatie van een frituur anno 2024 tot leven. Verwacht geen barak met goedkope vinyl of witte tl-verlichting, maar wel een designwaardige hotspot waar consistent kleurgebruik en een uitgekiend lichtplan het ontwerp vormgeven.

De opdracht was simpel: ontwerp een frituur die met zijn design en interieur dezelfde kwaliteit uitstraalt als zijn friet. Een snack naar de bek van de interieur- en grafische ontwerpers van het designbureau King George. De statige, metershoge plafonds van het pand – een oude apotheek – werd door de designers geaccentueerd door verticale ledlampen op de wanden. Subtiel verborgen achter eenvoudige plexiplaten zorgt de verlichting voor een ritmische designervaring. Doordat de originele architectuur van de apotheek reeds verdwenen was, hadden de interieurontwerpers verder carte blanche – natuurlijk met respect voor beschermde Art Deco-gevel en bestaande glas-in-lood-raampartijen. De blauwe accenten en witte muren, in combinatie met de verlichting en het warme hout van het meubilair, zorgen ten slotte voor een designwaardig geheel.

Ook de grafische huisstijl van de frituur kreeg een facelift. Het ervaren team van King George ging aan de slag en gaf de zaak een nieuwe naam: Pom de Teir. Samen met de interieurdesigners werd indigoblauw als basis gekozen om zowel de branding als het interieur in te kleuren. De hele huisstijl kwam door middel van verschillende signalisaties (zowel in het interieur als op de gevel) tot leven en ook het terrasmeubilair werd in hetzelfde blauw gedoopt. Frituur Pom de Teir is vandaag een opvallend baken in het midden van de horecascène in het Waasland: de frieten zijn heerlijk krokant en smaken door de designsaus van King George een tikkeltje beter.