Fuck, wéér reclame

Marketing / Native / News

- by Thierry De Vynck (Dallas Antwerp / Inbound Marketing Day) -

Thierry De Vynck

De populairste zin in de Vlaamse huiskamer is een scheldzin. Als ‘reclamemaker’ erger ik mezelf nog het meest als diezelfde slecht gedubde tv-spot voor de vijfde keer verschijnt. Op twee uur tijd. Let op, ik heb niets tegen televisie. Maar heel eerlijk? Klassieke tv-reclame is storend en zelden relevant op het moment dat je het ziet.

Er is een grote mismatch tussen wat de consument wil zien en wat hij te zien krijgt. Adverteerders denken in USP’s en GRP’s. De consument ligt daar niet wakker van.

Online was de oplossing. Maar hoe fel de banners ook flikkerden, de cijfers bleven dezelfde. Dan maar naar social media. Al blijkt dat liken, sharen en retweeten verdorie moeilijk. “Waarom hou jij je als marketeer bezig met die spielerei?”. Er is nog veel werk aan de winkel.

Is inbound marketing dan de oplossing? Dat klinkt als een zoveelste buzzword. Dat is het niet. Maar ik begrijp die weerstand wel. Wij, als agencies, hebben teveel beloofd aan onze klanten. Maar nog nooit hebben zoveel mensen zich geërgerd aan de reclame die we maken. Dus moeten we nu harder dan ooit vechten en ons bewijzen. Bij Dallas Antwerp bouwen we al drie jaar aan inbound-cases. Met steeds betere cijfers, maand na maand. De sleutel tot succes? Luisteren in plaats van roepen. Waar ligt de consument ‘s nachts van wakker? Hoe kan je daarbij als merk helpen? Dat is het vertrekpunt van je volgende campagne. Dàt is de essentie van inbound marketing.

Dallas Antwerp organiseert Inbound Marketing Day. Op 12 oktober ontdek je concrete tips en cases van o.a. Dallas en Hotjar. Tickets via inboundmarketingday.be. Bent u PUB-abonnee? Dan wacht u een leuke korting.