G-sport Vlaanderen en Dallas toveren een glimlach op het gezicht van G-sporters

Crea / News

Op de internationale dag van het geluk - woensdag 20 maart - maken Dallas en G-sport Vlaanderen elkaar blij met de lancering van hun nieuwe campagne die geluk centraal zet bij sport en beweging. Aan de hand van quotes van G-sporters en hun entourage ontdek je niet alleen waar zíj gelukkig van worden bij sporten en beweging, maar wordt elk van ons uitgenodigd om te vertellen waar je gelukkig van wordt bij sporten en bewegen. 

G-sport is de verzamelnaam voor elke vorm van sportbeoefening of beweging van personen met een beperking, psychische kwetsbaarheid of chronische aandoening. G-sport Vlaanderen wil voor al deze doelgroepen kansen creëren, drempels wegnemen en hen inspireren zodat alle G-sporters op een gezonde en kwaliteitsvolle manier aan sport en beweging kunnen doen - op maat van hun eigen behoeften, mogelijkheden en ambities. Want: iedereen wordt gelukkiger van sport en bewegen, en G-sporters dus ook.

In deze sensibiliseringscampagne die live gaat via tal van kanalen, getuigen zowel G-sporters als hun familie, vrienden en trainers over wat hen gelukkig maakt. Het geluksgevoel wordt visueel versterkt door de ‘smile shape’ die elke persoon vasthoudt.  

Ondersteunend aan de campagne wordt de website geïntroduceerd, wat de centrale contenthub is. Deze input wordt ook ingezet voor de campagne, social content en inzichten over de doelgroep. Bij het delen van de beelden en video’s wordt de community aangespoord om de hashtag #GelukkigSporten te gebruiken, om zo een verbondenheid te creëren en de visibiliteit van de campagne te vergroten. De campagne wordt in de eerste plaats uitgerold via een televisiespot waarin verschillende G-sporters in beeld komen terwijl ze de ‘smile shape’ uit het G-sport logo voor hun mond houden, waardoor ze een happy ‘smiley’ op hun gezicht toveren. 

Naast televisie schittert de campagne ook op de radio, print, DOOH, direct mailing en socials.