Galbani en Serviceplan plannen mysterieuze zomerreis

Crea / News

Galbani viert 140 jaar Dolce Vita in 2022. Ter gelegenheid hiervan lanceerde het beroemde Italiaanse kaasmerk tijdens de zomer een wedstrijd met Serviceplan.  De prijs? Een droomreis naar Italië... als je de plek raadt waar je zal verblijven.  

Het idee achter de "Win wat je ziet"-campagne, bedacht door Serviceplan om de 140e verjaardag van Galbani te vieren, is om mensen een reis te laten winnen zonder de exacte locatie te onthullen.   Om de wedstrijd te lanceren, besloot het mozzarella-merk alles op alles te zetten. Met een reusachtige muurschildering van 14-meter hoog, die zichtbaar is vanaf het Hermann-Debroux viaduct in Brussel, waar gemiddeld meer dan anderhalf miljoen voertuigen per maand passeren.    

Onder de noemer "Win wat je ziet" beeldde de monumentale muurschildering een landschap in Italië uit als de te ontdekken mysterieuze locatie. Bovendien profiteerde het werk, getekend door de straatkunstenaar ERES in samenwerking met Mediafield, van een specifiek gepatenteerd proces waarmee de lucht kon worden gezuiverd.   

Parallel aan de OOH werd ook een 5" tag geproduceerd die bij de Galbani televisiespots hoort die deze zomer werden uitgezonden om de actie te communiceren. Serviceplan zorgde ook voor de digitale kant: van de OOH tot de assets voor sociale netwerken. Gedurende de hele zomer werden verschillende aanwijzingen gepubliceerd om de deelnemers te helpen de locatie van de te winnen reis te vinden. Deze aanwijzingen werden op de sociale netwerken van Galbani geplaatst in de vorm van foto's en video's, maar ook gecommuniceerd door content creators die werden geselecteerd vanwege hun liefde voor de Dolce Vita. Dit gebeurde in samenwerking met BeInfluence, een influencer marketing expert.   

Om deze campagne meer 'Dolce Vita' - levendig en grandioos -, te maken, heeft Havas Media, het mediabureau van Galbani, het mediaplan ontwikkeld en de campagne versterkt. 

Plan.net, het digitale bureau van Serviceplan, ontwikkelde ten slotte de onlinepagina’s die aan de wedstrijd waren gewijd. Deelnemers konden de hele zomer lang verschillende oriëntatiepunten op een kaart van Italië 'pinnen". De winnaar was diegene die de pin het dichtste bij de gezochte locatie plaatste. De campagne was een groot succes en leverde 16.000 inzendingen op.