Game Mania wordt ideale gameroom

Marketing / News

game maniaGamescom, de jaarlijkse gamingbeurs in Keulen, lokte onlangs meer dan 350.000 gamefans uit alle windstreken. Een levendig bewijs dat gaming vandaag immens populair is. Maar gamers zijn vooral ook erg kritisch en gevoelig voor technologische innovatie. Game Mania beseft dat als geen ander. De gamingspeciaalzaak bestaat 25 jaar en zet niet alleen in op het product, maar ook op content, community en experience, met C&C Advertising als partner voor de externe communicatie.

Een recente belangrijke realisatie is de nieuwe flagship store in Antwerpen. Die laat zien hoe Game Mania naar de toekomst kijkt. De store biedt een antwoord op wat gamers vandaag verlangen. Volgens een grootschalig onderzoek bij 4.000 gamers, uitgevoerd in opdracht van Game Mania, valt dat terug te brengen tot vier aspecten: product, content, community en experience. Meer dan games kopen, willen ze gaming ook intens ervaren. De gamesretailer van gisteren is vandaag dan ook een breed gamingbedrijf. Denk aan de organisatie van events als de Nintendo Night, het opzetten van tornooien of de uitbouw van gaming communities. « En die aanpak zet Game Mania in de toekomst nóg sterker in de verf, » vertelt ceo Kris Lenaerts. « De nieuwe flagship store is een goed voorbeeld van onze vernieuwde strategie. En het is geen alleenstaand proefproject. De plannen voor gelijkaardige stores in België en Nederland zijn heel concreet. »

In de nieuwe flagship store krijgen events alle ruimte. Dat is meteen ook de reden waarom de store niet vol rekken met games staat. Een game store zonder games? Kris Lenaerts nuanceert: « Het aanbod is zelfs nét iets groter geworden, al valt dat niet zo op. Je vindt alles immers via een digitale oplossing. We merkten dat vooral jongere klanten vandaag in onze winkels de voorraad live checken via onze site om zo te beslissen wat ze mee naar huis nemen. Daarop bouwen we verder. »

Minder games betekent meer ruimte voor andere zaken. De store voelt aan als een ideale gameroom, compleet met relevante merchandise-producten, aangepaste quotes, een graphic wall en een videomuur waarop gamers de laatste nieuwigheden kunnen ontdekken. Aan het ‘Save Point’ kunnen bezoekers hun toestellen opladen, een lege batterij is immers de nachtmerrie van elke gamer. Twee Gameboxx-units laten toe om even gezellig te gamen, een spel te ontdekken of de winkel in een mum van tijd om te bouwen tot een heuse game-arena.

Een ander stokpaardje van Game Mania is de samenwerking met innovatieve partners uit de gamingwereld. Spelers als Kayzr (het grootste online eSports platform van de Benelux), LuGus Studios (Belgische ontwikkelaar van games) en Gameboxx (producent van portable gamerooms) komen met sterke concepten en veroveren de wereld. Game Mania werkt intensief samen met deze en andere spelers. Dat past perfect binnen de strategie om verder te gaan dan enkel de rol van gamesretailer.