Gamingbureau VCTRY start in de Benelux

Vandaag 23 juni start VCTRY, een nieuw media- en creatief bureau dat zich specialiseert in gaming in de Benelux. Het gamingbureau helpt merken om gamers in de Benelux te bereiken, activeren en converteren.
Gaming kent al enkele jaren een forse groei, maar schakelde het afgelopen jaar een versnelling hoger. Sinds de start van de coronapandemie spendeerde 51% van gamers meer tijd aan gaming. Naar verwachting zullen ook na het versoepelen van de maatregelen veel (nieuwe) gamers blijven gamen. Gaming gaat hierbij verder dan games, esports en hardware. Gamers kijken livestreams op Twitch en YouTube, volgen de laatste ontwikkelingen op websites, apps en podcasts. Ze mengen zich in online discussies en bespreken games met hun vrienden en familie. Van de veertigjarige moeder die Candy Crush speelt op haar smartphone op de bus tot de Gen Z-influencer die een gameplay video deelt op zijn YouTube-kanaal: de gamende populatie is een grote en diverse groep die gaming op heel verschillende manieren beleeft.
Gaming is goud
Het is voor marketeers alsmaar moeilijker om dit soort consumenten in de overvloed aan on- en offline content te bereiken. Door in te spelen op wat hen boeit en drijft als gamers kan een merk opvallen en een sterke connectie maken.
Als gamingbureau in de Benelux richt VCTRY zich specifiek op de passie van Belgen voor gaming. “Via gaming helpen wij marketeers een connectie te maken met hun doelgroepen. Wij halen concrete inzichten uit onze database van 1,4 miljoen gamers in de Benelux en leren onze klanten de taal van gamers spreken. Dat leidt tot opmerkelijk betere resultaten,” zegt Kjell Colsoul, managing director van VCTRY.
Uit onderzoek blijkt het marketingpotentieel van gaming: 1 op 3 Belgische gamers vindt een merk sympathieker wanneer het een link met gaming maakt. Voor Gen Z is dat zelfs de helft. Gamers geven ook aan dat merken hen meer opvallen door de link met gaming. Wel vindt 6 op 10 dat een niet-gaming merk gaming niet mag misbruiken uit winstbejag.
Op naar de overwinning
“Het komt er vooral op aan gamers op de juiste manier te bereiken en activeren. En dat is exact waar VCTRY bij helpt. Ons team heeft jarenlange ervaring in de gamewereld en beroept zich op een data-gedreven aanpak om merken via creatieve campagnes bij gamers te positioneren,” vertelt Kjell Colsoul.
VCTRY deed eerder al campagnes voor onder meer Aïki, Starbucks en JBL. “Gaming is lang onder de radar gebleven in de marketingwereld. Nu het mainstream wordt, komt het er voor bedrijven op aan de sector snel te leren kennen. Merken kunnen de beste marketingresultaten halen met dit betrokken en ruimdenkende publiek als ze hun begrip over wat een gamer is, bijschaven. Met VCTRY slagen we erin hen op een effectieve manier in contact te brengen met gamers. We go for the win!”
VCTRY maakt deel uit van Hero Gaming Network, een netwerk van bedrijven met focus op gaming. Samen zetten ze zich in om gamers te bereiken en activeren. Partners zijn onder meer AdShot, Esports Game Arena en Game Mania.
Ivox-onderzoek
Ter gelegenheid van de lancering publiceert VCTRY de resultaten van een onderzoek door Ivox naar gaming in België. De gamende populatie blijkt een boeiende, diverse groep die sociaal is, competitief, en gamet ter ontspanning.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]