GBL lanceert Bangelijk Bellewaerde

Crea / News

Bellewaerde Park pakte dit jaar uit met een Halloween-campagne onder de naam Bangelijk Bellewaerde. Met een sterke focus op zowel jonge gezinnen als tieners, slaagt Bellewaerde erin om het familie-imago van het park te combineren met de intense beleving van Halloween. De campagne werd door GBL ontworpen om twee uiteenlopende doelgroepen aan te spreken: families met jonge kinderen en de fervente Halloween-liefhebbers. 

De uitdaging? In één week zoveel mogelijk Halloween-fans en gezinnen (met kinderen) aantrekken. Twee compleet verschillende doelgroepen, elk met hun eigen reden om het park te bezoeken. En dat terwijl elk ander pretpark schreeuwt om hun aandacht. Voor GBL geen paniek. "We pick and mix uit onze playground van  experts en denken na voor we aan de knoppen draaien. Het resultaat? Bangelijk goed," klinkt het.

De campagne Bangelijk Bellewaerde werd ontwikkeld na een creatief strategisch traject. Bangelijk kan zowel ‘fantastisch leuk’ als ‘angstaanjagend’ betekenen. Met dat tweelaagse concept slaat Bellewaerde een brug tussen twee heel verschillende belevenissen, die perfect aansluiten bij het DNA van het familiepark.

Bellewaerde zet zijn kernwaarde van 'family-proof' beleving op de voorgrond. Het centrale campagnebeeld toont het nieuwe en kindvriendelijke figuurtje "Frankie", een vriendelijk monstertje dat dit jaar zijn verjaardag viert in Bellewaerde. Samen met een heksje versiert hij het park feestelijk, wat in tal van out-of-home uitingen en radiospots te zien en te horen is. 

De oudere Halloween-fans worden aangesproken met een gedurfde digitale campagne. Via gerichte advertenties en organische posts op sociale media, zoals Snapchat en TikTok, worden tieners uitgenodigd om het park in zijn duisterste vorm te verkennen. De boodschap luidt: “Huiveringwekkende spookhuizen, razendsnelle attracties en griezels om elke hoek. Da’s echt bangelijk! Durf jij?” 

De beleving van Halloween stopt niet bij de marketinginspanningen. GBL omarmt de spookachtige sfeer tot in de kleinste details: parkplattegronden, bewegwijzering, en zelfs de placemats in het restaurant krijgen een duistere toets. 

 "Dit is de meest creatieve en doeltreffende campagne die ik in de afgelopen tien jaar heb gezien," reageerde de CEO van Bellewaerde. Met dat vertrouwen op zak zet het team nu koers richting het volgende grote project: een magische winterbeleving met "Kerst in Bellewaerde". 

Credits:

Client: Bellewaerde 

Client team: Filip Van Dorpe – Fran Arnaert 
Agency: GBL studio 
Strategy: Heidi Seys 

Account Director: Charlotte Dejaeger 

Account manager: Romanie Sagaert 

Art Director: Annemieke Dupont 
Content Creator: Sarah Leysen 

Fotografie: Jeffrey Vanhoutte 
Styling: David De Troyer 
3D-character: Martijn Korstanje