Als het gaat om klimaatverandering, geopolitieke spanningen en het opraken van natuurlijke hulpbronnen kan Vanheede Environment Group niet langer de andere kant op kijken. Het is tijd om werk te maken van een circulaire wereld, liever vandaag dan morgen. Daarom schakelt deze speler in de recycling sector een versnelling hoger in haar circulaire ambities: met nieuwe infrastructuur, nieuwe producten en innovatieve services wil dit West-Vlaams familiebedrijf tegen 2030 meer groene energie, meer groene grondstoffen en minder CO2-uitstoot realiseren.
Een stevige ambitie die Vanheede niet alleen wil waarmaken. Om haar imago én positie als schakel in de circulaire economie te versterken, was een overtuigend communicatieverhaal nodig. Enerzijds om de industrie aan te sporen om te volgen in die circulaire doelen, anderzijds om nieuw talent aan te trekken. Snel, efficiënt en grondig. Een revolutie, dus.
The Recycling Revolution was geboren, en zo ook het strijdplan van GBL Studio om het business idee te vertalen naar een drieledig communicatieverhaal en beeldmateriaal dat niets aan de verbeelding overlaat. Het creatief bureau greep meteen de kans om aan de ambities van Vanheede meer draagvlak én een sterke relevantie voor klanten, medewerkers en de samenleving te geven. Zo wordt ook het corporate potentieel onthuld en wordt Vanheede niet enkel als afvalverwerker gepositioneerd, maar als pionier richting een circulaire wereld.
GBL Studio greep Global Recycling Day aan om een corporate campagne te lanceren. Ze vertaalden de visie, missie en doelstellingen van Vanheede naar een pakkend manifest dat het grote publiek bereikte via een advertentie in De Tijd, printadvertenties in businessmagazines en een online campagne. Het mooie aan het verhaal? Vanheede pretendeert niet alleen het verschil te kunnen maken, maar roept bedrijven, kmo’s en andere sectoren op om hen te volgen in de Recycling Revolution.
Een revolutie komt zelden met een enkel initiatief. GBL Studio lanceerde meteen een marketingcampagne om bedrijfsleiders en sustainability managers kennis te laten maken met de nieuwe producten en services van Vanheede: drie oplossingen - de Plastic Switch, de Organic Switch en de KGA Switch - die bedrijven door hun acute uitdagingen leiden en sorteren aan de bron haalbaar én eenvoudig maken. Deze campagne richt zich zowel op het ontzorgen van bedrijven bij hun afvalbeheer, als op het verhogen van hun recyclagepercentages. Met een mix van paid advertising, owned en shared content wordt de zichtbaarheid van de campagne op diverse kanalen vergroot.
‘Revolutie maken we samen’ is voor Vanheede het motto. Met een employer branding campagne wil het bedrijf niet alleen nieuwe aanwervingen aantrekken, maar ook de huidige werknemers erkennen als de ware helden van de Recycling Revolution. Door verhalen en testimonials van werknemers te delen over verschillende kanalen, slaagt GBL Studio erin om niet alleen de trots en betrokkenheid te vergroten, maar ook het externe imago van Vanheede te versterken.
Credits:
GBL STUDIO:
Accountmanager: Sylvie Van hooland
Strategie & concept: Heidi Seys
Design: Annemieke Dupont, Jonas De Ruytter en Delphine Delie
Webdesign: Lisa Walcarius
Copywriting: Valerie De Vos
Content management: Sara Leysen
Digital marketing: Simon Wardenier
Video Production: Volstok.com Photography: Jeffrey Vanhoutte
VANHEEDE ENVIRONMENT GROUP:
Marketing & Communication manager: Kim Delvoye
Marketing & Communication assistant: Junior D’haese
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]