Geef de internetluisteraars de vijf

smartphone-tablette

Media / News

smartphone-tabletteTargetSpot van Radionomy Group gaat in zee met vijf leveranciers van gebruikersdata. Met deze nieuwe allianties kan het zijn targeting van internetluisteraars in België naar eigen zeggen "beduidend verhogen."

De vijf partners zijn Bisnode, Nielsen, Quantcast, Bluekai en LiveRamp. Bisnode analyseert de data van de klanten en kan die koppelen met zowel de data van TargetSpot als de data gegenereerd door de huidige internetwereld. Nielsen bestudeert gebruikers uit de hele wereld om een optimaal overzicht te bieden van hun mediagedrag en aankooptrends. Quantcast meet het publiek en hanteert daarbij naar verluidt zeer precieze data op vlak van socio-demografische criteria en interessegebieden bij alle mogelijke types bezoekers. Bluekai, een big data cloud-platform, laat de bedrijven toe om hun online, offline en mobiele marketingcampagnes te personaliseren met nauwkeurige informatie over de doelgroep. LiveRamp begeleidt de grootste merken ter wereld bij de toepassing van hun data om de interacties met hun klanten op ieder mogelijk kanaal of toestel te verbeteren.

Op basis van de door deze partners geleverde data belooft TargetSpot de adverteerders dat ze internetluisteraars doelgericht kunnen bereiken op basis van hun socio-demografische criteria maar ook van hun gedrag en van hun surfgewoonten. "Met deze verschillende allianties kunnen wij nu zeer ver gaan in de targeting van het streaming muziek beluisterend publiek, en dat met een nog nooit geziene precisie," verklaart Eric van der Haegen, head of partnerships bij TargetSpot.