«Tijdens onze strategische denkoefening werden we er ons van bewust dat 85% van de bevolking zich al sedert enkele jaren duurzamer gaat gedragen, zowel op het gebied van energieverbruik als voor de omgang met afval. We wilden het grote publiek met deze realiteit confronteren: als u in uw dagelijkse leven duurzaam handelt, waarom dan niet ook voor uw beleggingen? Zo ontstond de campagne,» verklaart François Daubresse, partner van Tramway21.
«Strategisch gezien houdt het idee steek, » verduidelijkt Sandra Circhirillo, marketing- en communicatieverantwoordelijke van CBC. «De baten
van duurzame beleggingen kunnen dubbel zijn. Deze beleggingen komen enerzijds tegemoet aan de financiële doelstellingen van de belegger en anderzijds aan zijn bekommernissen op het gebied van milieu, sociale thema’s en goed beheer. Ze verzoenen met andere woorden het financiële rendement met het sociale rendement. CBC, en bij uitbreiding de hele KBC-groep, heeft immers een maatschappelijke rol te vervullen.»
De campagne ‘Respect Invest’, die het vooral over beleggingen heeft, loopt hoofdzakelijk op de radio en op het internet, maar tevens in de verkooppunten en via een «vision film» voor de minder betrokkenen. Ontdek ze op cbc.be/respectinvest. Deze campagne, die voortbouwt op deze redenering, schuift dit soort beleggingen naar voren, ook al blijft het mogelijk te beleggen in meer klassieke fondsen die echter zijn onderworpen aan zeer strenge uitsluitingsregels.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]