Geen crisis voor BeInfluence

Budgets / Communication / News

De uitbraak van het coronavirus, de lockdown en de daaruit voortvloeiende economische crisis veroorzaken paniek in de reclame-industrie. Terwijl verschillende studies medio april het ergste voorspelden, met een daling van 20-30% van de reclame-uitgaven, zou de sector uiteindelijk landen op -12% (cijfers voor Europa). 
Ondanks deze crisiscontext gaat BeInfluence door op haar elan en slaagde ze erin om tussen half april en eind mei tien nieuwe budgetten te winnen. In deze periode werd het bureau gespecialiseerd in influencermarketing met name geselecteerd voor de influencercampagnes van Franklin Ice Cream en Stabilo via het bureau Mediaplus. Het heeft ook, via Mortierbrigade, een opdracht gekregen van de Belgische federale overheid. Naast deze nieuwe klanten mocht BeInfluence campagnes creëren en beheren voor bestaande klanten. Met name voor de Europese Commissie, UNICEF, het Europees Investeringsfonds met zijn partnerbureau Tipik en Carrefour België met zijn partnerbureau Voice Agency.