Geen tentenkamp zonder speculoos

Lotusspeculoos

Crea / News

Lotusspeculoos

Creatief bureau Gents neemt Lotus Bakeries mee op een digitale kampeertrip met een slimme online loyaltycampagne. De campagne op social media focust op het verhogen van awareness voor Lotus Speculoospasta, een van de meest populaire Lotus producten, bij jeugdbewegingen.

Gents ontwikkelde een easy-to-use online gamification platform als key element van de jaarlijkse Lotus Op Kamp-campagne. Belgische jeugdbewegingen worden aangespoord om digitaal codes te sparen voor gratis Lotus Speculoospasta op hun jaarlijkse zomerkamp. Fans en vrienden kunnen hun zoetjes steunen door aan hun favoriete jeugdbeweging digitaal codes te doneren, die terug te vinden zijn op Lotus Speculoospasta en het Lotus-gebakassortiment.

Lotus-social-1

Met een strategie die focust op smart social advertising en targeted content voegt Gents een twist toe aan het medialuik. De core driver van de campagne is een crowdsourced digitale doe-het-zelf DTP-kit waarbij fans en vrienden van elke jeugdbeweging hun eigen Louts Op Kamp media kit kunnen creëren. Met behulp van deze ‘home made’ tools kunnen ze hun liefde voor hun jeugdbeweging en Lotus Speculoospasta op social media etaleren.

Credits

  • ClientLotus Bakeries
  • Marketing Director BelgiumSabien Dejonckheere
  • Marketing ManagerVanessa Pin
  • Marketing Assistant Digital mktVeronique De Vliegher
  • Creative DirectorTim Helsen
  • Account DirectorLeen Van der Mijnsbrugge
  • Account ManagerAlbane Paret, Julie Bataillie
  • CopywritingTim Helsen, Sander Vanermen
  • Digital DesignSimon Pertz, Thomas Heylen
  • DevelopmentDiederik Van Hoorebeke, Ibe Vanmeenen
  • Graphic DesignMartijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere