Creatief bureau Gents neemt Lotus Bakeries mee op een digitale kampeertrip met een slimme online loyaltycampagne. De campagne op social media focust op het verhogen van awareness voor Lotus Speculoospasta, een van de meest populaire Lotus producten, bij jeugdbewegingen.
Gents ontwikkelde een easy-to-use online gamification platform als key element van de jaarlijkse Lotus Op Kamp-campagne. Belgische jeugdbewegingen worden aangespoord om digitaal codes te sparen voor gratis Lotus Speculoospasta op hun jaarlijkse zomerkamp. Fans en vrienden kunnen hun zoetjes steunen door aan hun favoriete jeugdbeweging digitaal codes te doneren, die terug te vinden zijn op Lotus Speculoospasta en het Lotus-gebakassortiment.
Met een strategie die focust op smart social advertising en targeted content voegt Gents een twist toe aan het medialuik. De core driver van de campagne is een crowdsourced digitale doe-het-zelf DTP-kit waarbij fans en vrienden van elke jeugdbeweging hun eigen Louts Op Kamp media kit kunnen creëren. Met behulp van deze ‘home made’ tools kunnen ze hun liefde voor hun jeugdbeweging en Lotus Speculoospasta op social media etaleren.
Credits
- Client—Lotus Bakeries
- Marketing Director Belgium—Sabien Dejonckheere
- Marketing Manager—Vanessa Pin
- Marketing Assistant Digital mkt—Veronique De Vliegher
- Creative Director—Tim Helsen
- Account Director—Leen Van der Mijnsbrugge
- Account Manager—Albane Paret, Julie Bataillie
- Copywriting—Tim Helsen, Sander Vanermen
- Digital Design—Simon Pertz, Thomas Heylen
- Development—Diederik Van Hoorebeke, Ibe Vanmeenen
- Graphic Design—Martijn Leenaers, Lena Van Doorsselaere