Mutant onthulde een nieuwe imagocampagne voor Keytrade Bank. De campagne is bedoeld om de gloednieuwe positionering van de bank te lanceren, gebaseerd op een innovatieve strategie waarmee Mutant eind vorig jaar de pitch won. De campagne steunt op een provocerend maar verrassend diepgaand statement: Geld maakt gelukkig. Odin Saillé, ECD bij Mutant legt uit: “Uit ons onderzoek bleek dat de Belgen hun persoonlijke financiën boven alles plaatsen. Ook bracht het bepaalde vooroordelen rond beleggen in het algemeen en voornamelijk rond ‘maatschappelijk en ethisch verantwoord’ beleggen – brengt niet op, vraagt te veel tijd, vergt te veel kennis – naar voor. Met ‘geld maakt gelukkig’ willen we die vooroordelen de kop indrukken. Investeren in bedrijven die vandaag bezig zijn met o.a. duurzaamheid, zou weleens een uitstekende zaak kunnen zijn voor je medemens. En mogelijks ook verdomd interessant voor jezelf.”
Morgan Libert, chief marketing officer bij Keytrade Bank ligt verder toe: “Ons merk gebruikt al jaren tweedegraadshumor en gedurfde statements om zich los te wrikken uit de wat stoffige wereld van ‘banking’. We zijn meteen voor dit voorstel gevallen, omdat het niet alleen koppen doet draaien maar ook invulling geeft aan onze strategie voor de komende jaren.” De eerste campagnefilm is al in de ether, de volgende staat gepland voor februari. Daarin zijn cliënten van Keytrade Bank te zien die zichtbaar heel gelukkig zijn en van hun geld genieten. De reden waarom ze zo gelukkig zijn, wordt geïllustreerd aan de hand van herkenbare ‘verantwoorde’ investeringen.
De regie van de films werd toevertrouwd aan Bear Damen (van Hamlet) die op komische wijze de 'gemoedsrust' van de personages in beeld bracht, met de eigenzinnige en humoristische toon die altijd het handelsmerk is geweest van de campagnes van Keytrade Bank. "Het was belangrijk om het geluksgevoel van de personages over te brengen naar de kijker. Door het ritme van de film te vertragen, interessante camerabewegingen en overgangen, en rustgevende expressies creëren we dit. Humor speelt een belangrijk rol in de nieuwe positionering, de manier waarop de personages in beeld komen en de interactie tussen VO en personage voegt een humoristische snaar toe," legt Roxane Schneider, art director bij Mutant, uit.
De campagne is ook in social, bannering en radio waar hetzelfde concept op een auditieve manier wordt gebruikt.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]