Geld? Radio 1 drukt ons met de neus op de feiten

Crea / News

radio 1 geld mortierbrigadeAls er één onderwerp is waar niemand onverschillig bij blijft, is het wel geld. Voor de één het grootste kwaad, voor de ander het belangrijkste dat er bestaat. De Belg is met zijn 246 miljard op de spaarboekjes een absolute geldverslaafde. Maar hoe groot is die honger naar geld echt? En hebben we sinds de crisis van 2008 al iets geleerd? Radio 1 maakt in de week van het geld een van de laatste taboes bespreekbaar. Elke ochtend staat Hautekiet stil bij de vele facetten van onze grote passie en met de geldtest ontdek je hoe het financiëel met je gesteld is.

Om het thema aan te kondigen, draaide Mortierbrigade een confronterende sniffmovie met Joris Rabijn van CaviarSonicville zorgde voor de juiste soundtrack en de Nationale Bank leverde het perfecte gerief.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Vw9uoUqHyM4

 

Credits

Advertiser: Radio 1

Client: Gunther Van Acker, Els Lagrou, Filip Pletinckx

Agency: mortierbrigade

Creative directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster

Business Director: Evert Vermeire

Creatives: Joost Berends, Philippe De Ceuster, Vincent d’Halluin

Agency producer: Eline Rousseau

Film production: Caviar

Director: Joris Rabijn

Sound production: Sonicville