Geluk schuilt in een klein brokje met Versele-Laga en Focus Advertising

Crea / News

Waar wordt een cat lover gelukkig van? Van een blije kat. En waar wordt die kat gelukkig van? Van een lekker én gezond brokje eten. Versele-Laga brengt een assortiment premium voeding voor katten uit – Opti Life Cat – en vroeg aan Focus Advertising om het nieuwe product in de markt te zetten. De slogan ‘Geluk schuilt in een klein brokje’ zat er meteen boenk op en sluit naadloos aan op het marketingconcept: happy cats make happy cat lovers. Ja, ook als die kat op je toetsenbord komt liggen of je schaakspel omver paradeert. 

Brokje humor

Premium kattenvoeding zorgt voor premium momenten samen. De boodschap is glashelder: een gezonde kat is een gelukkige kat. Waarom zou je die dan ingewikkeld verpakken? Van branding tot in de markt zetten bleef dit de leidraad voor Focus Advertising: kattenliefhebbers willen het allerbeste voor hun pluizigaards. Gezonde quality food zorgt voor oprechte quality time. De basis voor de video en fotografie? De kat die het thuiswerken verstoort en de cat lover die dat helemaal ok vindt. Een portie humor bij de kattenbrokken, die het bureau dan ook doortrok in de sociale media campagne en landingspagina. Ook een online spel, reeks advertenties en media-strategie kregen deze vrolijke twist.

Een eenvoudige boodschap werkt

Cats will be cats: eigenzinnig en vaak onbedoeld grappig. De sociale mediacampagne vol kattenkwaad deed vlot haar werk. Focus Advertising bereikte 95% van de target audience en haalde 19.000.000 impressies. 

https://player.vimeo.com/video/819822501?autoplay=1&playsinline=1&color&autopause=0&loop=1&muted=1&title=0&portrait=0&byline=0#t=