Print is dead? Helemaal niet. Er komen zelfs geregeld nog nieuwe tijdschriften op de markt. In Genk stampte grafisch ontwerper Joël Neelen van Dada Design, wonend en werkend op C-mine, de creatieve site van Genk, vorig jaar Dada Magazine uit de grond.
Dada Magazine is een magazine ‘voor de Genkenaar en zijn omgeving’. Het magazine wil de Genkenaar en zijn naaste buren beter informeren over wat er in de omgeving leeft en gebeurt op het vlak van creativiteit, co-creatie en cultuur. Stad Genk heeft het concept enthousiast omarmd en steunt het magazine – dat daarmee helaas nog niet uit de kosten komt.
Dada Magazine wordt vooral verdeeld in en rond Genk, Hasselt en Maastricht en is gratis mee te nemen. Via boekhandels, bibliotheken, musea en andere culturele instellingen, hotels, hogescholen, restaurants en zelfs via wachtzalen van dokters. Het is ook beschikbaar via de website van het magazine. “Op zich al een succes,” zegt Joël Neelen. Dada Magazine verschijnt tweemaal per jaar, in een oplage van circa 4.000 exemplaren. Bijkomende financiering is echter nodig en daarom loopt een campagne om advertenties en advertorials te werven. “Niet zo'n makkelijke klus, stel ik vast. Maar we geven niet rap op,” zegt Joël Neelen.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]