Gents en itsme loggen in naar een slimmere toekomst

Crea / News

gentsInteractief bureau Gents creëert en lanceert een digitale awareness campagne om de nieuwste app van Belgian Mobile ID, itsme, te promoten. Via een reeks korte en min of meer ‘historisch correcte’ video’s wordt de app officieel geïntroduceerd als de slimste manier om veilig in te loggen bij je bank, eHealth platform, Tax-On-Web en andere overheidstoepassingen.
In de korte filmpjes wordt de kaartlezer verbannen naar het verleden en vervangen door itsme. De kaartlezer wordt letterlijk deel van de geschiedenis en verschijnt op een hiëroglief uit het Oude Egypte, in een geschilderde Griekse tragedie op een vaas, als de slechte antagonist in een sprookje en in een stripverhaal uit de jaren ’80. Door kaartlezers te linken met verschillende historische periodes, positioneert Gents itsme als een eigentijdse manier om je digitale identiteit te bewijzen.
Gents en itsme besloten om de traditionele 30-seconden spot te vervangen door een disruptief en slim mediaplan, waar snappy 7-seconden-verhalen de speerpunt vormen. Compleet in lijn met de mobile mindset van itsme® en die van hedendaagse consumenten. De ‘historische’ verhaaltjes worden omgezet in social assets op Facebook, Instagram, YouTube en LinkedIn. Er werd extra content gecreëerd rond itsme over waar, wanneer en hoe je de app kan gebruiken op een manier die “fun” verzekert binnen de functionele boodschap.
Samen met hun muziekpartner Audiotheque neemt Gents ook de sonic branding van itsme onder handen. De optimistische, menselijke en innovatieve aard van de app wordt vertaald in een catchy soundlogo dat je kan horen aan het einde van elke reclamespot. De campagne wordt gelanceerd tijdens het Tax-On-Web seizoen, het tijdstip waarop Belgen collectief zoeken naar hun reeds lang kwijtgespeelde kaartlezer.
https://vimeo.com/273468454/de24febd41
Credits:
Client: Belgian Mobile ID
CEO: Kris De Ryck
Head of Marketing and Communication: Sylvie Vandevelde
Agency: Gents
CEO & Founding Partner: Leen Van der Mijnsbrugge
Creative Strategy Director: Sander Vanermen
Senior Creatives: Pieter De Baets, Vincent Daenen, Ramin Afshar
Creative Strategist: Janne Van Robays
Design Director: Simon Pertz
Senior Interactive Designer: Thomas Heylen
Motion Designer: Freek Heyman
Interactive Designer: Jasper Verbeeck
Account Director: Julie Bataillie
Account Manager: Stephanie Declerck
Production: Latcho Drom
Directors: Seb & Nico
Sound: Audiotheque