Gents en La Lorraine picknicken samen

Crea / News

Gents La LorraineGents lanceert een digitale spaaractie voor bakkerijgroep La Lorraine, die Belgische verenigingen aanzet om te sparen voor een legendarische zomerpicknick. Gents vormt het vroegere spelmechanisme ‘the winner takes it all’ om tot een digitale activatie waar iedereen wint. Belgische verenigingen kunnen codes op La Lorraine sandwiches online sparen door ze in te voeren op de campagnesite. Hoe meer codes ze sparen, hoe straffer hun zomerpicknick. Van een basispicknick tot een superdeluxe picknick met catering.
gentsOm de campagne te promoten, creëerde Gents verschillende communicatie-assets van on-pack stickers tot getargete newsletters en social content. Door slimme social campagnetools gaf Gents een hedendaagse twist aan het mediaplan. Zo kunnen fans Facebook posts en posters downloaden en zelf gebruiken als promotiemateriaal om hun eigen achterban aan te zetten om mee te sparen.
Credits
ClientLa Lorraine
Product ManagerNele Van Geet
Marketing Manager Retail FreshTine Vandaele
AgencyGents
CEO & Founding PartnerLeen Van der Mijnsbrugge
Creative Strategy DirectorSander Vanermen
Senior CreativePieter De Baets
Creative StrategistJanne Van Robays
Design DirectorSimon Pertz
Senior Interactive DesignerThomas Heylen
DesignMartijn Leenaers, Jasper Verbeeck
Motion DesignerFreek Heyman
Senior Web ArchitectDiederik Van Hoorebeke
Account DirectorJulie Bataillie
Account ManagerAlbane Paret