Gents lanceert een digitale spaaractie voor bakkerijgroep La Lorraine, die Belgische verenigingen aanzet om te sparen voor een legendarische zomerpicknick. Gents vormt het vroegere spelmechanisme ‘the winner takes it all’ om tot een digitale activatie waar iedereen wint. Belgische verenigingen kunnen codes op La Lorraine sandwiches online sparen door ze in te voeren op de campagnesite. Hoe meer codes ze sparen, hoe straffer hun zomerpicknick. Van een basispicknick tot een superdeluxe picknick met catering.
Om de campagne te promoten, creëerde Gents verschillende communicatie-assets van on-pack stickers tot getargete newsletters en social content. Door slimme social campagnetools gaf Gents een hedendaagse twist aan het mediaplan. Zo kunnen fans Facebook posts en posters downloaden en zelf gebruiken als promotiemateriaal om hun eigen achterban aan te zetten om mee te sparen.
Credits
Client—La Lorraine
Product Manager—Nele Van Geet
Marketing Manager Retail Fresh—Tine Vandaele
Agency—Gents
CEO & Founding Partner—Leen Van der Mijnsbrugge
Creative Strategy Director—Sander Vanermen
Senior Creative—Pieter De Baets
Creative Strategist—Janne Van Robays
Design Director—Simon Pertz
Senior Interactive Designer—Thomas Heylen
Design—Martijn Leenaers, Jasper Verbeeck
Motion Designer—Freek Heyman
Senior Web Architect—Diederik Van Hoorebeke
Account Director—Julie Bataillie
Account Manager—Albane Paret