Gents en Musea Brugge brengen vergeten schilderijen tot leven

Crea / News

Magazine_02Om de tentoonstelling “Pieter Pourbus en de vergeten meesters” van Musea Brugge te promoten, vertaalt interactief bureau Gents de vergeten kunstwerken in een herkenbare hedendaagse campagne. Gents creëert voor de campagne speels geanimeerde designs die verborgen kunstwerken laten tevoorschijn komen vanuit een wit canvas. Door een dynamische toets aan de meest fascinerende kunstwerken van de tentoonstelling toe te voegen, geeft Gents een nieuwe dimensie aan de klassieke schilderijen en brengt ze naar de 21e eeuw. De geüpdatete werken krijgen een tweede leven in affiches, print advertenties en op social media.

De campagne is online ondersteund met onder andere SEA en Ligatus advertenties om het grote publiek aan te zetten de tentoonstelling te bezoeken en hun interesse voor Pieter Pourbus en de vergeten meesters aan te wakkeren, schilderij na schilderij. De tentoonstelling kan tot en met 12 januari 2018 bezocht worden in het Groeningemuseum in Brugge.

Magazine_03

Credits:
Client: 
Musea Brugge
Director: Till-Holger Borchert
Communication Manager: Sarah Bauwens
Communication Assistant: Ann Boeyaert
Marketing Manager: Ilse Van Damme
Assistant curator at the Groeningemuseum and the Flemish Research Centre for the Arts in the Burgundian Netherlands: Anne van Oosterwijk
Agency: Gents
CEO & Partner: Leen Van der Mijnsbrugge
CCO & Partner: Tim Helsen
Creative Strategy Director: Sander Vanermen
Creative Strategist: Janne Van Robays
Interactive Design Director: Simon Pertz
Design: Martijn Leenaers, Pieter De Baets
Account Director: Julie Bataillie
Account Manager: Albane Paret