Gents is helemaal pro Alpro

Crea / News

alpro

Interactief bureau Gents ontwikkelde een campagne met een originele twist in de verhaallijn voor de launch van de nieuwe plant-based ice cream range van Alpro. Centraal staat een cartoonesk verhaal dat met een knipoog het ontstaan van Alpro’s nieuwste plant-based ice cream onthult.alpro 4In de hoofdrol: Alpro’s überschattige mascottes die elk een specifiek plant-based ingrediënt vertegenwoordigen. De spot start alsof je naar een nieuwe animatiefilm kijkt, in full-animation modus, maar halverwege komt de aap uit de … diepvries, en switchen we naar real-life voor de ontknoping en een intens moment van heerlijk genieten.alpro

Alpro’s nieuwe plant-based ice cream, gemaakt van plantaardige ingrediënten, verschijnt deze zomer eerst op de Engelse markt. De rest van Europa volgt snel. De content wordt gaandeweg uitgerold over heel Europa, langs verschillende mediakanalen, waaronder televisie, POS en online. 

Credits

ClientAlpro
VP Marketing & InnovationSéverine Distave
Marketing DirectorGaëtan Van de Populiere
Senior International Communication ManagerKarlien Mestdagh
AgencyGents
Creative DirectorTim Helsen
CreativesTim Helsen, Sander Vanermen, Vincent Daenen
Character & storyboard designThomas Heylen, Pieter De Baets
Account DirectorLeen Van der Mijnsbrugge
Account ManagersAlbane Paret, Magali Deckers
ProductionThe Breakfast Club
3D & compositingNozon
Audio productionAudiotheque