Gents ontrafelt Brugs mysterie

Crea / News

Gents Musea BruggeOm de tentoonstelling ‘Haute Lecture by Colard Mansion’ van Musea Brugge te promoten, vertaalt Gents het mysterie rond printer en uitgever Colard Mansion in een opvallende campagne. De luxueuze ‘haute lecture’ van Mansion en het mysterieuze aura dat hier onlosmakelijk mee verbonden is, wordt omgezet in ‘haute advertising’.Gents musea brugge 4 Centraal in de campagne staat een dramatische zwart-wit visual met een man die Colard Mansion voorstelt. Hij treedt uit de schaduw en houdt een raadselachtig historisch boek vast. Het spel van licht en donker brengt de mysterieuze geheimen van Colard Mansion en zijn werk tot leven en werpt de schijnwerpers op de glorieuze dagen van de printindustrie in de vijftiende eeuw. Gents gebruikte tijdens de fotoshoot één van de echte boeken uit de tentoonstelling. Deze visual wordt vertaald in print ads, flyers, busstickers en social content. Gents zet het statische beeld ook om in animated banners waarin Colard Mansion uit het duister treedt. De campagne wordt ondersteund door outdoor posters, social advertising en een SEA campagne die mensen aanzet om een dag te spenderen in de printwereld van het vijftiende eeuwse Brugge.Gents musea Brugge 6
Gents werkte vorig jaar ook samen met Musea Brugge ter promotie van de tentoonstelling ‘Pieter Pourbus en de vergeten meesters’, waar klassieke schilderijen een nieuwe dimensie kregen en zo in de 21ste eeuw werden gebracht. Bezoek de tentoonstelling in het Groeningemuseum in Brugge tot 3 juni 2018.
Gents Musea Brugge 7

Credits
Client — Musea Brugge & Openbare Bibliotheek Brugge
Director Musea Brugge — Till-Holger Borchert
Chief Librarian — Leen Speecke
Communication Managers — Sarah Bauwens, An Desmedt, Eva Tahon
Communication Assistant — Ann Boeyaert
Marketing Manager — Ilse Van Damme
Marketing Assistant — Saskia Desmidt
Exhibition Curators — Ludo Vandamme, Evelien de Wilde, Evelien Hauwaerts
Agency — Gents
CEO & Founding Partner — Leen Van der Mijnsbrugge
Creative Strategy Director — Sander Vanermen
Creative Strategist — Janne Van Robays
Design Director — Simon Pertz
Design — Martijn Leenaers, Jasper Verbeeck
Motion Designer — Freek Heyman
Account Director — Julie Bataillie
Account Manager — Albane Paret
Social Media Planner — Daisy De Turck