Geoffrey Hantson: “Creativiteit is altijd de moeilijkste weg”

Media / News / Gesponsorde inhoud

ZoohmMet ‘zOOHm’, een vijfdelige reeks ‘partner content’ tussen PUB en Clear Channel, nemen we een duik in de wondere wereld van out of home. Voor onze derde aflevering hadden we rendez-vous met Geoffrey Hantson, chief creative officer van Happiness. Samen verkenden we de nieuwste outdoor-campagnes van Brussel per deelstep. Daaraan voorafgaand voerden we een inleidend gesprek over jonge creatieven, concurrerende prikkels en een onbeperkte verbeelding.
Geoffrey HantsonIn Cannes zat hij in awarding jury van de categorie ‘digital craft’. Op St-Canneke hield hij daarover een discours en ging hij op vraag van Clear Channes door de out-of-home categorie. Een categorie waarin voor Geoffrey Hantson de mogelijkheden “100% onbeperkt zijn.” “Dat is het geweldige aan het technologische tijdperk: er is geen enkele limiet meer. Alles, maar dan ook werkelijk alles wat je je kan verbeelden, kan je ook doen. De enige beperking die er is, is je eigen luiheid en gebrek aan die verbeelding.” Creativiteit is altijd de moeilijkste weg, vindt hij, maar is tegelijkertijd nog nooit zo noodzakelijk geweest. “Als merk heb je concurrentie van miljarden andere prikkels. Dat was vroeger al zo, maar is er door het digitale vandaag nog veel meer.” Een combinatie van die creativiteit en technologie in zijn puurste vorm zagen we een paar jaar terug in de ‘Magic of Flying’-campagne van OgilvyOne London voor British Airways. “Die blijf ik geweldig vinden. Een kind dat opkijkt en wijst telkens er een vliegtuig overvliegt: een geweldig voorbeeld van hoe magisch outdoor kan zijn als je het op de juiste manier gebruikt.”
[...] U kon dit natuurlijk al in onze papieren editie van juni lezen, een nummer gewijd aan wielen, of het nu kleine of grote zijn. Maar het resultaat van onze uitstap naar Brussel, dat kreeg u nog niet te zien. Tot nu! Geniet, en met veel plezier tot een volgende ‘zOOHm’.