George Clooney op queeste... naar goede koffie

Crea / News

nespresso George ClooneyVandaag 17 oktober gaat de nieuwe campagne van Nespresso in wereldpremière. Die neemt George Clooney - who else - opnieuw met verve zijn ambassadeursrol op. In 'The Quest' ('De queeste') hijst George Clooney zich in een harnas en redt hij op majestueuze wijze een middeleeuws koninkrijk. Daarna gaat hij in de straten van New York City op zoek naar zijn grootste wens: de meest uitzonderlijke koffie van het koninkrijk. In dit epische avontuur toont ook een van de bekendste tv-koninginnen aller tijden haar acteertalent: Natalie Dormer. Samen schitteren ze in de grootste internationale Nespresso-campagne tot nog toe, die in meer dan dertig landen te zien zal zijn.
nespressogif
'The Quest' is geïnspireerd op de voortdurende zoektocht van Nespresso naar uitmuntende koffie-ervaringen. Deze reclamespot van 60 seconden met 'Solsbury Hill' van Peter Gabriel op de achtergrond speelt zich af in een middeleeuws kasteel. George speelt een eerbare ridder van een geduchte koningin. Nadat hij een draak heeft verslagen en zo het koninkrijk van de ondergang heeft gered, krijgt George een beloning. Daarvoor gaat hij op zoek naar datgene waar hij het meest naar verlangt. Zijn zoektocht brengt hem van een middeleeuws paleis naar een bioscoop en een dubbeldekker – een bewijs dat hij nergens voor terugdeinst om zijn geliefde Nespresso te vinden. “Ik werk al heel wat jaren samen met Nespresso en vond het fantastisch om weer op de set te staan. Dit keer mocht ik acteren met de bijzonder getalenteerde Natalie Dormer en eindelijk eens de rol van een middeleeuwse ridder spelen,” zegt George Clooney.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=fMOtnamM1P4
Dit jaar kreeg dus ook Natalie Dormer een rol in de campagne. Haar personage sluit naadloos aan op de vorstelijke types die ze eerder al op het kleine scherm vertolkte. Het kostte haar dan ook geen moeite om een veeleisende koningin te spelen en als echte Nespresso-liefhebber verdiende ze haar plaats naast George Clooney zonder enige twijfel.
Ik ben een grote fan van Nespresso en mijn familie vond deze reclamespot dan ook echt iets voor mij. Samenwerken met George Clooney is een droom die uitkomt! Hij is zo leuk en grappig – ik volg zijn werk al jaren. Hem eindelijk kunnen ontmoeten en samen acteren, dat was ronduit geweldig,” vertelt Natalie Dormer over 'The Quest'.
nespresso1
Al sinds 2006 worden Nespresso en George Clooney in één adem genoemd, en dankzij zijn passie voor duurzaamheid is hij een échte partner van het merk. "Zijn jarenlange steun is het beste bewijs van hoezeer Nespresso zich inzet voor duurzaamheid, recyclage en een koffie-assortiment van topkwaliteit," zo luidt het. "George weet als geen ander de normen te doorbreken door wereldwijde kwesties aan te kaarten en duurzaamheid te promoten. Een taak die ook Nespresso maar wat graag op zich neemt. Het bedrijf is vastberaden om recycling eenvoudiger te maken en meer mensen voor zijn recyclingprogramma te winnen." Dat kan trouwens rekenen op de steun van George Clooney: “De jongere generaties houden zich tegenwoordig echt bezig met recycling en we beseffen met z'n allen steeds meer hoeveel we nu eigenlijk consumeren. Het is dan ook belangrijk dat bedrijven innovatief uit de hoek komen om onze planeet te beschermen. Nespresso maakt het zijn klanten heel gemakkelijk om te recycleren en daarom werk ik ook erg graag met hen samen.
Credits - NESPRESSO ‘THE QUEST’ FAST FACTS
2018 Nespresso TVC

MAIN ACTORS                                              
George Clooney
Natalie Dormer
CAMPAIGN STRATEGY
Alfonso Gonzalez, Chief Customer Officer, Nestlé Nespresso S.A.
PRODUCTION
Untilted Inc. 
DIRECTOR                                         
Grant Heslov
AGENCIES                                         
IPG McCann for advertising and digital
Weber Shandwick for PR
Big Sky Edit for Social Edits
Capitane Plouf for VO 
PHOTOGRAPHER PRINT CAMPAIGN
Sam Jones
BACKSTAGE PHOTOGRAPHY
Rainer Hosch