Gerety Awards voor BBDO Belgium en Hamlet

Awards / News

Op woensdagavond 8 juni kwam in Brussel een powerjury bijeen voor het Belgische luik van de Gerety Awards. Onder voorzitterschap van Antoinette Ribas bogen de Belgische juryleden (zie foto hierboven) zich over het ingezonden werk. 

Voorafgaand aan de bekendmaking van de shortlist op dinsdag 14 juni en aansluitend op de jurering in Brussel, maakten de Gerety Awards, de enige creatieve prijs die reclamewerk beloont dat het meeste weerklank vindt bij een vrouwelijk publiek, bekend wie zich Belgium Agency of the Year en Belgium Production company of the year mag noemen. BBDO Belgium is het Agency of the Year en Hamlet is Production Company of the Year. BBDO België werd bekroond voor hun portfolio cut inzending met de volgende spots:

Douwe Egberts, "Aroma Man"
Jupiler, "Rood Bier"
Decathlon, "De ontsnapping"

Antoinette Ribas, creative director bij BBDO: "Ik ben onder de indruk van het aantal ingeschreven cases en de omvang van de Gerety Awards in slechts vier jaar tijd. Ik ben echt blij dat BBDO het Belgische Agency of the Year is van de Gerety Awards. Dit bewijst dat het werk dat we hebben geleverd ook werd gesmaakt door een jury bestaande uit vrouwen met verschillende horizonten: strategen, creatieven, radio- en tv-producenten en adverteerders. Ik had een geweldige tijd met mijn jury, die participatief, nieuwsgierig en betrokken was. Het was uniek om de gelegenheid te hebben om onze standpunten te delen."

Hamlet werd bekroond voor hun portfolio cut inzending die de volgende spots omvatte:
Mini x Mosaert - Bureau: Mosaert / TBWA - Regisseur: Beer Damen
Unicef 'Doen we allemaal ons huiswerk?' - Bureau: Mutant - Regisseur: AB/CD/CD
StuBru 'Missed You Stranger' - Bureau: Mutant - Regisseur: Angelo Cerisara

Ruben Goots, executive producer bij Hamlet: "We zijn zeer dankbaar en vereerd dat de jury van de Gerety Awards Hamlet heeft gekozen als Belgisch Productiebedrijf van het Jaar! Gerety draagt op een unieke manier bij aan diversiteit en inclusiviteit, waarden die we koesteren bij Hamlet."

U kunt op 14 juni het jury insight panels voor België bekijken. Het panel, gemodereerd door Isabel Van den Broeck, managing director van Creative Belgium, bestaat uit:
Antoinette Ribas, creatief directeur, BBDO België
Sana Sellami, Strategie & Inclusie expert, Untitled Workers Club
Julie Frédérickx, Strateeg, Ogilvy Social Lab
Lisa Carletta, Fotograaf/Directeur

RSVP hier!