Geronimo lanceert Branded by Geronimo

Communication / News / People

GeronimoGeronimo, het Antwerpse productiehuis met West-Vlaamse roots, stoomt zich klaar voor de toekomst. Vandaag zetten Emanuel Vanderjeugd en Jasper Moeyaert met de komst van Gertjan De Smet eenzelfde belangrijke stap op gebied van marketing en communicatie.
De afgelopen jaren rolde het creatieve productiehuis Geronimo een film, fictie, non-fictie en pub afdeling uit. Niet zonder enig succes. Filmconcept Baba Yega deed recent nog heel wat kinderen en hun ouders naar de Belgische bioscopen hollen. Televisieconcepten als het ‘Helden Van Hier’, ‘Flying Doctors’ en ‘Soundtrack’ groeiden uit tot vaste waarde en leverden Geronimo enkele opmerkelijke internationale Emmy nominaties op.
Inspelend op de algemene nood om anno 2019 het volledige communicatieproces meer flexibel en kostenefficiënt heruit te vinden lanceert Geronimo vandaag ‘Branded by Geronimo’, een creatieve cel die rechtstreeks creatie, productie en activatie zal leveren aan haar klanten. Hiervoor maakt Gertjan De Smet, long-time BFF van de twee native Geronimo’s, na 10 jaar loondienst in de reclamewereld de overstap. Gedurende die periode creëerde hij enkele spraakmakende campagnes voor Duval Guillaume, DDB, Wunderman Antwerp, Happiness en BBDO. Dit leverde hem meer dan 50 nationale en internationale awards op en een plek op de lijst van creatiefste Belgische reclamemakers van 2018.
GeronimoSamen willen de drie Geronimo’s en hun team spraakmakende concepten ontwikkelen voor merken, bedrijven en personen, geproduceerd met Geronimo’s reeds gekende kwaliteit. Een briefing zal in eerste instantie slechts met twee personen en de klant worden opgestart, oordelend of een uitbreiding van het team noodzakelijk is. Indien dat het geval is vult branded by geronimo het team gedurende de loop van het project aan met specifieke talenten waaronder bijvoorbeeld sound producers, designers, copywriters, social creatives, illustratoren, fotografen, architecten, kunstenaars…
Minder tussenpersonen of zogeheten ‘clutter’ moet het creatieproces bevorderen en een fragmentatie van de campagne en/of het concept vermijden. Tegelijk wordt het beschikbare budget kwalitatiever ingezet ten behoeve van de campagne zelf. Gebruik makend van het ecosysteem dat Geronimo hiermee in werking zet zal er ver buiten het traditionele worden gedacht en ook crossmediale campagnes met de cellen fictie, non-fictie en/of film mogelijk zijn.
Emanuel Vanderjeugd blijft actief als business lead, Jasper Moeyaert als production lead en Gertjan De Smet wordt creative lead en partner. Het productiehuis Geronimo blijft voor alle duidelijkheid bestaan, maar kan met ‘Branded by Geronimo’ voortaan dus ook als creatieve partner onder de arm worden genomen.