Gert Hauben

New kids in town

Gert Hauben new kids in town pub8
“Na enkele omzwervingen – en goed van het studentenleven geprofiteerd te hebben – ben ik eerder dit jaar in januari afgestudeerd aan de UC Leuven-Limburg met als afstudeerrichting Marketing-Multimedia. In tegenstelling tot mijn studieperiode verloopt mijn eerste job beter dan ik ooit had durven dromen. Ongeveer vijf maanden geleden mocht ik me voor het eerst een ‘Prophet’ noemen…
Ik ging er aan de slag als social media- & community manager.  Het werd dan ook al snel duidelijk dat werken bij een communicatiebureau als Prophets een echte buitenkans was als pas afgestudeerde leek. Vanaf de eerste dag mocht ik er meteen invliegen, met klanten als Audi, Crelan, Toerisme Vlaanderen en Q8 werd het alvast een stevige uitdaging.
Dankzij de hulp van mijn collega’s voelde ik me echter vanaf het eerste moment helemaal thuis bij Prophets en duurde het niet lang vooraleer ik mijn takenpakket kon uitbreiden. Nadat ik mij enkele weken heb kunnen verdiepen in het bedrijf en mijn functie, kreeg ik de kans om mee de contentcreatie te verzorgen op social media. Het is een enorm toffe uitdaging om voor al die grote – en erg uiteenlopende – klanten online content te creëren waarvan je de impact meteen kunt waarnemen.
Nooit gedacht dat ik zo een tof, uiteenlopend en uitgebreid takenpakket zou hebben op mijn eerste job. Zoals bekende bad boy Rémi Gaillard graag zegt “C'est en faisant n'importe quoi, qu'on devient n'importe qui” loont het dus écht wel om je volop te focussen op wat je graag doet.
See you on social!”