De vaccinatiecentra zijn uit de startblokken geschoten. Nu moet de bevolking zo snel mogelijk gevaccineerd geraken, ook diegenen die twijfelen om zich al dan niet te laten vaccineren. Om hen te overtuigen, is er nood aan positieve communicatie rond de vaccinaties. De beste ambassadeurs daarvoor zijn diegenen die hun vaccin al kregen. Creative agency Hurae wil van hen ‘superverspreiders’ maken op sociale media. Daarvoor creëerde Hurae een eerste reeks “instawalls” voor vaccinatiecentra. Het gaat om tijdelijke muren of grote stickers met daarop illustraties en boodschappen. Ze zijn een ideale achtergrond voor het maken van foto’s en video’s. Iedereen die net een inenting heeft gekregen, kan er even poseren of een selfie maken. Hurae zorgt voor de designsen de productie van de muren en stickers. Sam Sisk, sales directeur Hurae: “De vaccinatiecentra zijn in eerste instantie gericht op effciëntie maar we merken dat er heel wat vraag is om de beleving ter plaatse te vergroten. Iedereen moet er ook wachten en daar spelen we graag op in met onze instawalls. Elke positieve boodschap die de mensen delen, zal helpen in de strijd tegen het virus. Er zijn reeds concrete gesprekken met een eerste vaccinatiecentrum maar we willen onze expertise graag ruimer inzetten. Neem gerust contact op voor meer informatie en prijzen.”
Hannes Coudenys, creatief directeur Hurae: “Onze boodschappen en designs kunnen we aanpassen naargelang de regio of locatie. Het is ook mogelijk om die aan te bieden als gif-stickers of echte pleisters. Zo kunnen de bevoegde instanties, de vaccinatiecentra, en vooral de gevaccineerden zelf een positief signaal geven in deze strijd tegen het coronavirus.”