Gezocht: lege batterijen voor Bebat, OVAM en Lielens

Crea / News

Een gemiddeld Vlaams gezin heeft 160 batterijen in huis waarvan er 30 leeg zijn. Dit betekent dat er in Vlaanderen meer dan 84 miljoen batterijen vergeten worden in lades of in ongebruikte toestellen.
Daarom lanceerde Lielens voor Bebat en de OVAM een grootschalige campagne met een niet mis te verstane titel: “Gezocht”, om zo de Vlaming op te roepen op zoek te gaan naar lege batterijen.
Ze ‘verbergen’ zich vaak in keuken, berging en garage en bevatten vaak schaarse grondstoffen. Hoe sneller lege batterijen worden binnengebracht, hoe sneller de grondstoffen ervan gerecycleerd kunnen worden.

De campagne wil de verschillende Vlaamse gemeentes aanspreken met een gepersonaliseerde boodschap per gemeente. Rekening houdend met het aantal gezinnen per gemeente, worden de werkelijke aantallen lege batterijen vermeld. Acht verschillende battterijen vormen ‘het gezicht’ van de campagne, om zo de mensen bewust te maken van de verschillende soorten en formaten.

De campagne bestaat uit een grootschalig opsporingsbericht op radio, televisie, affichage (abribus, bus-achterkanten, evenementiële affiches) en online ondersteuning en loopt tussen 25 oktober en 15 november 2019.

Credits:
Creatief directeur: Frédéric Pousset
Art director: Veerle Guiljam
DTP: Celia Calvo Armenta
Fotograaf & retouches: Marcel Veelo in samenwerking met Patrick Videira
Audiovisuele realisaties: Superette
Regisseur: Kristiaan Debusscher
Radiostudio: Sonhouse
Print producer: Michel Bernard
Accounts: Laura De Vylder, Amandine Hellin & Sandra Wille
Online vertaling: Bubka
Applicatie en website: Little Miss Robot

Klant: BEBAT: Nele Peeters, Yade Truijens  - OVAM: Frank Van Swalm, Jan Verheyen