Gezonde Prijzen ook gezond voor Carrefour en Publicis Groupe

Crea / News

Bij Carrefour heeft iedereen recht op het beste. En dat bewijst de leader in voedseltransitie nog maar eens met zijn Gezonde Prijzen: lage prijzen die de kwaliteit niet verminderen. Want de consumenten van vandaag letten meer dan ooit op wat er op hun bord terechtkomt. Om deze boodschap over te brengen, bedacht Publicis Groupe een campagne die alledaagse producten met minder voor de hand liggende kwaliteiten in de kijker zet: sappige appels uit lokale teelt, kippenfilet met 25 % minder zout of desserts met minder suiker. Kortom, producten die tegelijk goed zijn voor de portemonnee, voor het milieu én voor de gezondheid. En ook voor het humeur, dankzij de lichtvoetige tone of voice. Het mediaplan, uitgewerkt door Havas Media, bestaat uit een tv-spot van 35 seconden, affichage en een online luik.

De campagne ging van start op 12 oktober.

CREDITS

Client : Carrefour – Sophie Lerouge, Natacha Pierard, Daphné Monteyne

Creative Director : Mathieu Cardon

Strategy team: Yves Van Landeghem, Lise Tran

Creative team : Sophie Colens, Damien Walckiers, Wim Corremans, Wim Demyttenaere

Account team: Valérie Fabbri, Alyson van der Linden

TV Post-production : Martine Lévy-Lambrechts, Bart Callaerts

Digital production : Teo Rasmerita, Thierry Vandermeulen

Design team : Jean-Christophe Bouchat, Aurélie Tournay, Mauro Cordella

DTP : Jean-François Geniesse, Arnaud Duval

Retouching : Fred Dupont

Art Buyer: Ingrid Deuss

Photography /video : Annabel Sougné

Sound production : Bleu Nuit

Media : Havas