Naar goede gewoonte werden de jaarlijkse IF Design Awards uitgereikt in Munchen. Uit meer dan 5300 inschrijvingen uit wel 50 verschillende landen werden 75 winnaars persoonlijk gefeliciteerd door iF CEO Ralph Wiegmann. Belgisch ontwerpbureau Skinn Branding Agency sleepte er een award in de wacht voor de packaging die het bedacht voor Gillemore Gin. Het was de eerste keer dat ze zich inschreven, en daarmee was het meteen prijs.
Bij het Brugse bureau ligt de focus op het ontwikkelen en restylen van visuele identiteiten, en het uitwerken van sterke on- en offline tools. Speciaal voor Gillemore gin creëerden ze een magisch verhaal, waarbij de vormgeving van de fles het verschil maakt. “Omdat er massaal veel ginconcepten bestaan, zeker in België, wilden we het onderscheid maken met het design van de fles,” vertelt Skinn Branding Agency-eigenaar en creative director Kurt De Vlieghere.
Bij Gillemore lag de focus op product design, dat zich met een atypische kegelvorm - geïnspireerd door Erlenmeyer - en zwarte kleur met witte branding met twirl onderscheidt van andere gins, ongeacht de smaak. “En dit is nog maar het begin. We hebben grote plannen voor de toekomst, waarbij we dit concept nog veel verder gaan doortrekken,” weet De Vlieghere nog te vertellen.
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]
Communication officer bij Tiense Suiker
Tiense Suikerraffinaderij is een referentie in de Belgische voedingsindustrie. Bij ons gaan traditie […]