Gin doet Skinn prijzen pakken

Skinn

Awards / Design / News

GillemoreNaar goede gewoonte werden de jaarlijkse IF Design Awards uitgereikt in Munchen. Uit meer dan 5300 inschrijvingen uit wel 50 verschillende landen werden 75 winnaars persoonlijk gefeliciteerd door iF CEO Ralph Wiegmann. Belgisch ontwerpbureau Skinn Branding Agency sleepte er een award in de wacht voor de packaging die het bedacht voor Gillemore Gin. Het was de eerste keer dat ze zich inschreven, en daarmee was het meteen prijs.

Bij het Brugse bureau ligt de focus op het ontwikkelen en restylen van visuele identiteiten, en het uitwerken van sterke on- en offline tools. Speciaal voor Gillemore gin creëerden ze een magisch verhaal, waarbij de vormgeving van de fles het verschil maakt. “Omdat er massaal veel ginconcepten bestaan, zeker in België, wilden we het onderscheid maken met het design van de fles,” vertelt Skinn Branding Agency-eigenaar en creative director Kurt De Vlieghere.

Skinn

Bij Gillemore lag de focus op product design, dat zich met een atypische kegelvorm - geïnspireerd door Erlenmeyer - en zwarte kleur met witte branding met twirl onderscheidt van andere gins, ongeacht de smaak. “En dit is nog maar het begin. We hebben grote plannen voor de toekomst, waarbij we dit concept nog veel verder gaan doortrekken,” weet De Vlieghere nog te vertellen.