De jaarlijkse hoogmis van de bouwindustrie Batibouw opent morgen haar deuren voor bouwers en verbouwers op zoek naar de allerlaatste bouwtrends. Het Gentse digitaal bureau Glue ontwierp voor bouwbedrijf Durabrik een app waarmee beursbezoekers in één oogopslag het gedroomde woonproject in hun buurt kunnen ontdekken. En Durabrik houdt dankzij de app meer kwalitatieve leads over, die bovendien veel vlotter worden opgevolgd. Een duidelijke win-win.
Via touchscreens op de stand van Durabrik krijgen bezoekers op een interactieve kaart te zien waar er woonprojecten en appartementen te koop staan. Door ze aan te klikken krijg je meteen te zien hoeveel wooneenheden nog te koop staan en aan welke prijs. Ook foto’s en plannen tover je met één klik op het scherm. Bezoekers die meer willen weten voegen een project toe aan hun persoonlijke favorieten. De app stuurt ze dan via e-mail alle info, zodat potentiële klanten er thuis nog eens in alle rust kunnen naar kijken. Dit is meer dan een gimmick. Een mooie stand is voor bedrijven vaak niet voldoende voor een succesvolle beursdeelname. Door een uiterst eenvoudige en gebruiksvriendelijke interface, die de juiste informatie opvraagt, én een rechtstreekse koppeling met het CRM van Durabrik, zorgt de app ervoor dat de kwaliteit van de leads aanzienlijk stijgt en dat ze nadien door het sales team vlekkeloos worden opgevolgd, met een verhoogde conversieratio als resultaat.
Glue werkt al sinds 2013 samen met Durabrik en bouwde naast de website nu ook deze app. Door de functionaliteiten van de website en het CRM van Durabrik als basis voor de app te gebruiken, kon Glue niet alleen de kosten van de ontwikkeling drukken, maar ook helemaal inzetten op een omnichannelbenadering. De gedachte achter deze aanpak is dat consumenten geen onderscheid meer maken tussen kanalen zoals website, app, beursstand of verkooppunt, maar vooral kiezen voor een bedrijf of een merk. De beleving staat centraal.