GO! en Done by Friday dagen uit met stereotypen 

Crea / News

De war on teaching talent woedt volop en het GO! wil graag de beste talenten aan boord halen. Daarom gaven zij aan Done by Friday de opdracht om een rekruteringscampagne voor nieuwe leerkrachten uit te werken, binnen een groter employer branding kader.

Done by Friday ging aan de slag met een strategische oefening, onderbouwd met de nodige informatie uit kwalitatieve focusgroepen, om zo de Employer Value Proposition van het GO! te bepalen.

De creatieve uitwerking van deze rekruteringscampagne speelt in op stereotypen die weleens, onterecht, gelinkt worden aan leerkrachten om hen even snel weer te ontkrachten met een troef van het GO!, die ook aan bod komt in de EVP. Door de catchy copy creëert de campagne de nodige stopping power.

De gezichten van de campagne zijn zes GO! leerkrachten. Aan de hand van een testimonial vertellen zij waarom ze voor het GO! kiezen en waarom anderen dat ook moeten doen. Echte verhalen van echte leerkrachten, om volledig te connecteren met de doelgroep met de nodige geloofwaardigheid.

De campagne wordt verspreid via digitale media. Er wordt ook campagnemateriaal verdeeld als toolkit via het GO!-netwerk om op lokaal schoolniveau in te zetten om een zo breed mogelijk bereik te genereren binnen een herkenbare stijl. De campagne loopt nog tot en met 15 juni. Ontdek alle ambassadeurs en hun verhalen op g-o.be/jobs.

Credits

Client: GO! - Gemeenschapsonderwijs
Agency: Done by Friday
Strategic Director: Sven Boelpaep
Creative Director: Kenny Timmermans, Kopstoot
Account Manager: Jessica Jacobs
Art Director: Marnix Robyns
Graphic Design: Jelmer Dam
Photography & videography: Niko Caignie, Ian Segal
Digital Strategy: Kendy Smits, AIM Digital