“Goed is écht de vijand van uitstekend”

Communication / News

De ‘advertising celebs’ Nadja Lossgott en Nicholas Hulley zijn creative partners bij AMV BBDO in London. Met hun tweetjes wonnen ze tal van Grand Prix in Cannes – en triomfeerden ze in ongeveer alle andere prijzenshows. Werk van het duo is opgenomen is de permanente collective van het London Design Museum én in die van het British Museum. Zes-en-een-halve vraag… – Nils Adriaans & Gijs de Swarte

Wat was jullie grootste angst toen jullie net begonnen?

Nadja Lossgott: “Onze grootste angst toen we begonnen was een blanco blad. Onze grootste angst is nog steeds een blanco blad. Maar we hebben geleerd, via ervaring en vele, vele briefings, dat inspiratie kan en zal toeslaan als je gewoon lang genoeg probeert om het te vinden.”

Beschrijf eens jullie sleutelbreekpunt...

Nicholas Hulley: “Guinness Sapeurs is belangrijk voor ons geweest. Het gaf ons het vertrouwen dat we het konden redden in de Britse reclame-industrie. En het gaf waarschijnlijk ook anderen vertrouwen in ons. Bovendien was het zo'n gecompliceerde en moeilijke shoot dat we ook zo veel hebben geleerd.”

Nadja Lossgott: “Het besef dat je geen geweldig werk kunt maken zonder een slim team van mensen om je heen. En je kunt zeker geen goed werk maken zonder goede klanten.”

Wat was de les die u geleerd heeft van uw favoriete fout?

Nicholas Hulley: “Een van de lessen die we vroeg hebben geleerd is dat er geen voetnoten aan het werk zijn die uitleggen waarom het niet zo goed is als het zou kunnen zijn. Het is gewoon het werk en je naam die zichtbaar worden. En iedereen vergeet de beslissingen en compromissen die onderweg worden gemaakt.”

Nadja Lossgott: “Je kunt er geen smeerlap om worden, maar je moet wel vechten voor het werk. Goed is echt de vijand van uitstekend. Zoals Fernando Machado de CMO van Burger King, zegt: ‘Het grootste risico is geen enkel risico nemen’.”

[...] Lees het volledige artikel in uw PUB Magazine van februari 2020 vanaf p.70