Zeg nooit zomaar ‘vijftigplusser’ tegen de actieve generatie tussen 45 en 65 jaar. Dat deze silver ones voor marketeers een pak opportuniteiten biedt, schreven we al in ons septembernummer van vorig jaar. En we lijken gehoord, want er schiet een nieuw medium de startblokken uit: GOfifty, van en door… 45-plussers.
GOfifty, een initiatief van Sonja De Pauw, CEO van reclamebureau Haisja uit Gent, is een ontmoetingsplaats met zicht op de wereld, veraf en dichtbij. Geen datingsite, maar een forum waar onderwerpen aan bod komen die de dynamische 45- tot 65-jarige interesseren. De leefwereld van de huidige medioren is er één vol opportuniteiten. Levensgenieters die sociale contacten, familie en vrienden naar waarde weten te schatten. Ze communiceren digitaal, maar houden ook vast aan papier. Ze zijn koopkrachtig – ze worden met een knipoog soms ook wel eens de SKI-generatie (Spending the Kids Inheritance) genoemd – en staan open voor nieuwe ontdekkingen. En dus ontwikkelden de bedenkers van GOfifty een communicatieplatform dat al die aspecten behelst.
De GOfifty Gazette verschijnt maandelijks in een oplage van minimum 100.000 exemplaren en wordt per provincie verspreid met de kranten van Mediahuis. Onder hoofdredactie van Sabine De Vos komen thema’s en items aan bod in vaste rubrieken zoals Curieuzeneuzen, Huisje tuintje WIFI, Travel en Fit 2 Fifty. En het nieuwe medium krijgt ook een digitaal luik. www.gofifty.be is de webstek waar lezers kunnen snuisteren tussen de gevarieerde, actuele content van rubrieken als GO Living, GO Out en GO Healthy. Tegelijk is de website ook de toegangspoort naar een uniek voordelenplatform, exclusief voorbehouden voor leden. Verder is er nog de nieuwsbrief en is er de GOfifty Facebook-pagina en Instagram-account.
Ten slotte is GOfifty ook een eventplatform. Omringd door een gezelschap van gelijkgestemde zielen en telkens in het bijzijn van een bekende generatiegenoot, kunnen leden van de community deelnemen aan events en reizen.