De uitgevers van Newsworks (Rossel, De Persgroep, Mediahuis en IPM) hebben besloten om vanaf januari 2016 hun structuur te versterken met Gonda Lontings, die als sales en marketing manager NP aan de slag gaat. Aan de zijde van en in nauwe samenwerking met Wout Dockx, innovation & marketing director Newsworks, bestaat de opdracht van Gonda Lontings erin Newsworks te voorzien van een commercieel NP-luik (print en digitaal) en te waken over de ontwikkelingen van het product voor de nationale markt.
In die optiek wordt zij de bevoorrechte gesprekspartner van mediabureaus en adverteerders op commercieel vlak. Zij zorgt voor de coördinatie en neemt de lead van de NP-cel (Katty Maes voor Mediahuis, Valerie Delain voor De Persgroep en Nathalie Legouy voor IPM). Zowel Dockx als Lontings hebben veel ervaring in bureaus en media. Die moet hen helpen om de toekomst en de ontwikkeling van de Newsbrands van de vier uitgevers veilig te stellen.