Gondella onthult nieuwe merkidentiteit met BOA

Crea / News

Gondella heeft een nieuwe merkidentiteit, een weerspiegeling van evolutie en de up-to-date strategie van het bedrijf. De winkelrekkenfabrikant werkte daarvoor samen met creatief bureau BOA uit Lauwe. De nieuwe look en feel van Gondella staat voor innovatie in de winkel van de toekomst. Zo willen zij bijdragen aan een onvergetelijke winkelervaring voor de retailklant en hun eindklant. 

Na de recente overname van Integral Interieur in september 2022, levert Gondella nu ook houten meubels en maatwerk voor diverse retail sectoren zoals supermarkten, discountwinkels, doe-het-zelf en speciaalzaken. “Ons huidig merk werd sterk geassocieerd met het aanbieden van metalen winkelrekken en racks,” zegt Peter Willems, CEO van de Gondella Group. “Hoewel dat nog steeds onze kernactiviteit is, hebben we de afgelopen jaren ons productaanbod enorm uitgebreid en zetten we nog meer in op design en productinnovatie. Een nieuw merkbeeld helpt om onszelf te herpositioneren als een totaalpartner voor onze retailklanten, die producten en diensten kan leveren die verder gaan dan metalen winkelrekken alleen. Vandaag de dag richten we ons meer op de winkelervaring, en de emoties die eraan verbonden zijn.”

Gondella biedt voor elk winkelconcept een volledig pakket oplossingen aan, gaande van de nieuwste zelfbedieningsmodules, kassameubelen en -technologieën, tot op maat gemaakte presentatie meubelen of specifieke toepassingen.

“Sinds 1965 zijn wij actief op de markt van de winkelinrichtingen. Onze sector onderging de afgelopen jaren een enorme transformatie en wij passen ons voortdurend hierop aan,” aldus Jozefien De Baere, marketing manager voor de Gondella Group. “De rebranding laat die evolutie van Gondella zien, zowel binnen als buiten het bedrijf”. Gondella’s kernwaarden van kwaliteit, ondernemerschap en samenwerking in combinatie met de duidelijke strategie, stimuleren de transformatie van het bedrijf. Dit alles om hun klanten nog beter te helpen en bij te dragen tot het verbeteren van het rendement van de winkel.”

Een “overkoepelend merk”

De Gondella Group bestaat uit verschillende bedrijfseenheden die in heel Europa aan de retail leveren. Concreet zullen in een eerste fase de afdelingen De Kimpe (metaalbewerking) en FrontEnd Retail Solutions (kassameubels, zelfbediening- en klantbegeleidingssystemen) de nieuwe merkidentiteit aannemen en afstand doen van hun oude logo en naam.

“We kiezen voor één consistent, herkenbaar merk dat alle ontwerp-, engineering- en productiemogelijkheden van de Gondella Group onder één sterke naam bundelt: Gondella,” zegt marketing manager Jozefien De Baere. “Enkel het dochterbedrijf Integral Interieur, behoudt voorlopig haar naam en logo, omdat zij in de Benelux-markt alom bekend staat voor haar winkelinrichting voor delicatessenwinkels en speciaalzaken.”

Elementen van de merkevolutie van Gondella

Als een prominente weergave van het bedrijf, de mensen en het merk is het nieuwe logo modern, optimistisch en slim. Het lettertype is geïnspireerd op de afzonderlijke elementen van het Gondella- winkelrekkensysteem, waarmee eindeloze combinaties gemaakt kunnen worden. De smiley onder de letter G zorgt voor een positieve toets, die de tevredenheid van de klant en eindklant weergeeft, wat tegenwoordig centraal staat in de winkelinrichting.

De hoofdkleur van het merk verandert van helder actierood naar een warme bordeaux tint. Een rode tint om de belangrijke link met het verleden te behouden, maar het bordeauxrood straalt vertrouwen, rust en professionaliteit uit. Dit zijn waarden die Gondella wil overbrengen naar zijn klanten en projecten.

De slogan “Shaping stores, storing smiles” is een alliteratie die verwijst naar Gondella’s diensten (“shaping”), sectoren (“stores”) en producten (“storing”). Het toont het algemene gevoel van tevredenheid dat zij willen geven (“smiles”), aan hun B2B-klanten en ook aan hun eindklanten.

Bezoek hier de nieuwe website van Gondella.