Goodcamp helemaal LOKO voor Leuvense studenten

Crea / Marketing / News

Het jonge communicatiebureau Goodcamp schiet uit de startblokken met een campagne gericht op de Leuvense studenten. Zij willen hen bewust maken van de effecten van overmatig alcoholgebruik en de overlast die dit met zich meebrengt. Onder de slogan “Goe gaan doe ge zo” - één dialect voor alle studenten, van waar ze ook komen - leren de studenten hoe ze verantwoord kunnen uitgaan.Studentenkoepel LOKO weet als geen ander dat feesten deel uitmaakt van het studentenleven. Niets mis met een goed feestje, maar het moet voor iedereen plezant blijven. Daar zijn zowel burgemeester Mohammed Ridouani als rector Luc Sels het mee eens. Daarom stippelt Goodcamp voor de campagne van LOKO de spelregels voor een fijne avond uit, samengevat als “Drinkt af en toe een waterke en zijt stil” (sic).

De kern van de campagne bestaat uit 10 tips die studenten tonen hoe ze "goe" kunnen gaan. De gloednieuwe mascotte Arne zet wekelijks zo'n tip in de kijker. Als bewaker van de nacht laat hij de studenten weten wanneer het tijd is voor een watertje of wanneer ze wat stiller kunnen zijn. Goodcamp mikt met hun campagne op sociale media, Facebook en Instagram. Verder verschijnt er wekelijks een thematische poster en is mascotte Arne meermaals aanwezig op de studentenevenementen. Ten slotte dropt LOKO een overkoepelend campagnelied, geproducet door DJ Yolotanker.

Ter herinnering: Goodcamp, een dochterbedrijf van Absoluut Zulu, is een pop-up communicatiebureau bestaande uit vijf jonge creatievelingen. Zij helpen bedrijven en organisaties de brug te maken tussen hun merk en relevante maatschappelijke thema’s. Bedrijven en organisaties die zich aangesproken voelen om hun krachten in te schakelen kunnen contact opnemen.